Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی در افتتاحیه دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده 28 در خرم آباد:
معلم باید رهبری الهام بخش و هدایتگر برای دانش آموزان خود باشد

دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده 28 در استانهای خوزستان و لرستان در خرم آباد برگزار شد. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مراسم افتتاحیه این دوره طی سخنانی خطاب  به مهارت آموزان ماده 28 گفتند ، کار اصلی حرفه ای شما اکنون شروع شده است و شما باید بدانید که  در دوره فشرده یکساله ، فقط شاید فرصتی برای طرح سرفصلها فراهم شده باشد ، نباید حضور در این دوره را بمنزله کسب دانش لازم برای معلمی تلقی کنید . دامنه دانش معلمی بی انتها است و یادگیری در مسیر آن نیز حد و مرزی ندارد بنابراین در نقش معلم شما لاجرم باید یادگیرنده ای مادام العمر باشید . دکتر ساکی افزودند ایفای نقش معلمی تنها تدریس نیست ، معلم باید بعنوان رهبر، در رفتار و منش دانش آموزان تاثیری الهام بخش و هدایتگر داشته باشد . معلم  نمی تواند نقش تربیتی خود را  نادیده بگیرد. معاون پژوهش و فناوری  از جمله ویژگیهای معلم بعنوان رهبر آموزشی را ،  شوق برای تدریس و تاثیرگذاری  بر دانش آموزان وشوق برای یادگیری دانستند . شما برای موفقیت بعنوان یک معلم ، باید کارتان را دوست باشید و به آن عشق به ورزید  و کوشش نمایید نقشی تحولی در مدارس خود ایفاء کنید .معاون پژوهش و فناوری همچنین با تاکید بر رویکرد معلم پژوهنده و روشهای مرتبط با آن همچون درس پژوهی و اقدام پژوهی ، بیان نمودند،  رویکرد معلم پژوهنده به ضرورت معلم برای رشد و یادگیری مرتبط است . از طریق روشهای پژوهشی معلم محور ، بویژه درس پژوهی ،  دانش معلم در ابعاد مختلف رشد پیدا می کند . دکتر ساکی در خاتمه به ویژگیهای زنده شکوهی بعنوان نمادی برجسته از هویت معلمی اشاره و از حاضران خواست در باره منش معلمی وی بیشتر مطالعه نمایند .