Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی در یازدهمین نشست علمی – تخصصی :
باز اندیشی در عمل ، کلید توسعه حرفه ای معلم است

یازدهمین نشست علمی – تخصصی با عنوان روایت نگاری تاملی در سالن مرکزی اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید . دکتر ساکی در این نشست،  بازاندیشی در عمل حرفه ای را نقطه مشترک پژوهشهای معلم محور ( درس پژوهی ، اقدام پژوهی و روایت پژوهی ) دانستند که بوسیله آن توسعه حرفه ای معلم اتفاق می افتد . ایشان رویکرد کلان معلم پژوهنده را ناظر بر نیاز معلمان به تولید علم بومی مورد نیاز معرفی نمودند که طی آن معلمان بفراخور، اقدام به انجام پژوهشهای مورد نیاز می کنند . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، روایت نگاری تاملی در کارورزی را نیز رویکردی ناظر بر توسعه حرفه ای برشمردند که طی آن علاوه بر ثبت رویداد حرفه ای ، کارورز با بازاندیشی به کشف مضامین و رمزگشایی  از آنچه اتفاق افتاده می پردازد تا از طریق رشد حرفه ای پیدا کند . 

در ادامه صغری ملکی  مدرس درس کارورزی  دانشگاه با کمک  چند تن از دانشجویان خود به ارایه تجربه زیسته خود در این زمینه پرداختند . ایشان " تامل " در کارورزی را نگاه نزدیک و انتقادی به اتفاقات کلاس دانستند که طی آن  شما بعد از یک اتفاق غیرمنتظره یا غیرمعمول درنگ می کنید تا به  آنچه گذشته ، فکر کنید . به این ترتیب شما آن اتفاق، واقعه یا رویداد را در ذهن تان مرور می کنید و با فکر کردن بیشتر دربارة آن و تبدیل توالی رویدادهای زمانی ، به ارایه افکار پرسشگرانه نظیر «چه اتفاقی افتاد؟» «چه وقت؟» «و چطور؟» می پردازید و سرانجام سوالاتی دقیق ترنظیر«چرا این اتفاق این گونه رخ داد؟» و «چطور می توانم به گونه ای متفاوت رفتار کنم یا کارها را انجام دهم؟» مطرح می شود. نتیجه اینکه شما  با این تاملات در مسیر بهبود موقعیت های خاص هدایت می شوید.ملکی افزودند ، تأمل مبتنی بر خواست و اراده برای بهبود بخشیدن به چیزی مستلزم تلاش است؛ مستلزم تفکر متمرکز و مداوم بر مسئله ای خاص یا علاقه مندی به توسعة خودتان در نقش یک معلم است. ملکی ارایه بازخورد و همدلی با دانشجویان را کلید موفقیت روایت نگاری تاملی در کارورزی معرفی نمودند .