میثاق نامه رؤسای پردیس های دانشگاه فرهنگیان
به عنوان رییس/ سرپرست پردیس تعهد می نمایم در راه نیل به اهداف والای دانشگاه فرهنگیان از سرمایه های انسانی (دانشجو معلمان، مدرسان و کارکنان) و سرمایه های مادی و فیزیکی، با تکیه بر تعهد دینی و احساس مسؤولیت اخلاقی صیانت نموده و برای تحقق موارد ذیل تمام توان و ظرفیت خود را بکار گیرم:
- مشارکت دادن گروه های ذی نفع در تصمیم سازی ها و استفاده از "خرد جمعی" در تصمیم گیری ها
- تکریم دانشجویان چونان "فرزند"، غلبه نگاه از سر شفقت و مهر(هدایتی- تربیتی) بر نگاه توأم با خشونت و قهر(ریاستی- مدیریتی)
- برخورد همکارانه و خادمانه با استادن و همکاران، همدلی توأم با تلاش صادقانه برای حل مسائل و رفع مشکلات شخصی و حرفه ای آنان
- نگاه به دانشگاه به منزله "یک کل" و بروز رفتارهای حاکی از جدیت در اعتلای آن، به ویژه مشارکت فعال در زمینه های همفکری مورد تقاضای سازمان مرکزی
- التزام به رعایت سلسله مراتب اداری، و هماهنگی با سازمان مرکزی در مواردی نیاز به اقدامات ویژه مغایر با بخشنامه های سازمان مرکزی
- بروز خلاقیت و ابتکار در برطرف ساختن محدودیت ها، به ویژه در زمینه منابع، ضمن اهتمام به رعایت سیاست های اعلام شده سازمان مرکزی
- اهتمام به ارتقاء مستمر کیفیت آموزش(تربیت) با استفاده از نتایج "ارزشیابی درونی و بیرونی" و در پیش گرفتن اقدامات ابداعی و ابتکاری
- حساسیت شایسته و بایسته به "بافت فرهنگی"حاکم بر محیط پردیس و بستر سازی برای کسب تجربه زیست همسو با اقتضای "حیات طیبه" در پردیس برای دانشجو معلمان
- التزام به استفاده از کل ظرفیت اجرایی، مدیریتی و آموزشی استان، به ویژه ادارات کل آموزش و پرورش، برای ارتقاء سطح کیفی خدمات و ساماندهی بهتر امور پردیس
- اعمال "مدیریت برنامه ای" و کنش وری معطوف به برنامه، ضمن به رسمیت شناختن تدبیر موقعیتی در مواجهه با شرایط پیش بینی نشده
- کوشش همه جانبه برای ارتقاء جایگاه پردیس از نظر شاخص های بهداشت و سلامت فیزیکی و روانی و توسعه امکانات تربیت بدنی
- تشویق عمل توأم با تفکر و تأمل توسط کارگزاران بخش های مختلف به ویژه مواجهه "آموزش پژوهانه" استادان و مدرسان با تکالیف آموزشی و تربیتی
- اهتمام به برگزاری نشست های علمی تخصصی و کمک به شکل گیری "گفتمان تربیت معلم" در سطح جامعه (استان و کشور)
- اهتمام به تقویت انجمن ها، کانون ها و تشکل های دانشجویی به عنوان ابزاری مؤثر در خدمت رشد شخصیت و تکوین هویت دانشجویان در ساحت های تربیتی گوناگون
- اهتمام به بهینه سازی مصرف منابع و جلوگیری از هزینه های بی قاعده و بی فایده
- افزایش کارآیی در امور اداری و آموزشی پردیس با بهبود مستمر شاخص "بهره فناوری"، تدارک زیرساخت ها و سامانه ها و التزام به استفاده از آن ها
- اهتمام نسبت به نگهداری بهینه از ابنیه و زیباسازی فضاهای فیزیکی پردیس (آموزشی، اداری و فضای باز) برای ایجاد شوق و رغبت حضور یا "زیست لذت بخش و با نشاط"در محیط
- تدارک غنی ترین فرصت های کسب تجربه حرفه ای- تربیتی از طریق مداخله مؤثر و بهبود مستمر کیفیت مؤلفه کارورزی برنامه دانشجو معلمان به ویژه ارتباط میان پردیس و مدرسه
- چابکی در بروز واکنش نسبت به مسائل و پیشگیری از طولانی شدن بی مورد مسائل حادث شده به بحران در سایه تأنی بیش از حد معقول و تأخیر در اتخاذ تصمیم
- اهتمام به سازماندهی دانش آموختگان ادوار مختلف پردیس و استفاده از ظرفیت های گوناگون آنان در توسعه کمی و کیفی پردیس و دانشگاه