Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

ضرورت همدلی و همزبانی دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در بحث دانشجومعلمان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش باید با یک زبان مشترک در خصوص فارغ التحصیلان این دانشگاه فکر کنند و سخن بگویند.
محمود مهرمحمدی
در نشست سراسری سرپرستان مدیریت امور پردیس های استانی سراسر کشور و در جلسه ای با حضور  میزبانان اولین گروه از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان با بیان این مطلب اظهار داشت: اکنون دانشگاه فرهنگیان به واسطه قدم نهادن نخستین گروه از دانش آموختگان خود، به صحن و سرای تعلیم و تربیت کشور، در یک مقطع خطیر و حساس از تاریخ کوتاه تأسیس خویش قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا باید مدیران آموزش و پرورش از سطح مدرسه تا سطوح بالاتر و همچنین دست اندرکاران دانشگاه فرهنگیان به صورت هم افزا عمل کرده و به یک زبان مشترک در خصوص فارغ التحصیلان این دانشگاه که از مهرماه سال جاری به عنوان معلم در مدارس مشغول تدریس خواهند شد، فکر کنند و سخن بگویند.
دکتر مهرمحمدی همچنین ادامه داد: یکی از دغدغه های دانشگاه فرهنگیان به عنوان بانی تربیت معلم در کشور، چگونگی استقبال از معلمان فارغ التحصیل در مدارس است که با برگزاری چنین نشستی این نگرانی رفع می شود.
وی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان، بذرها و استعدادهایی در وجود دانشجومعلمان در جهت تحول و نوآوری کاشته شده است، ادامه داد: امیدواریم این بذر کاشته شده، در مدارس رشد یافته و بالنده تر شده و استعدادهای این دانش آموخته ها در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان شکوفاتر شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به شعار استراتژیک دانشگاه مبنی بر رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: در مهرماه سال جاری بالغ بر هشت هزار معلم دوره ابتدایی پسر، پنج هزار معلم دوره ابتدایی دختر و حدود 9 هزار دبیر متوسطه از این دانشگاه به سیستم آموزشی خواهند پیوست که نیازمند همزبانی و همدلی بیش از پیش دانشگاه فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش است.
وی در ادامه با اشاره به فراشایستگی لازم برای یک معلم خوب اظهار داشت: معلمان باید ویژگی ها و فراشایستگی هایی از جمله کنشگر یا کارگزار حرفه ای فکور، عامل اهل تأمل، یادگیرنده مدام و معلم پژوهنده را دارا باشند که دانشگاه فرهنگیان در اهداف و برنامه های  خود، این شایستگی ها را در دانشجومعلمان پرورش داده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان  همچنین ادامه داد: در ذیل این فراشایستگی ها، راهبرد آموزش های سه گانه متناسب با توسعه حرفه ای معلمان با هدف تولید دانش حرفه ای محلی برای حل مسائل آموزشی و تربیتی در موقعیت صورت گرفت که این آموزش ها شامل کنش پژوهشی، درس پژوهشی و روایت پژوهشی است که با رویکرد تأملی و پژوره پایانی به عنوان فرصت های تمرین و به کارگیری صورت پذیرفت.
وی همچنین در پایان اظهار امیدواری کرد:  دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرمایه های بالقوه تحول و تعالی در مدارس به نحواحسن شکوفا شده و نقش مهم و اساسی خود را در سیستم تعلیم و تربیت ایفا کنند.