Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تبیین کرد:

افزایش اهمیت و نقش فیلم به عنوان رسانه ای مهم در آموزش و پرورش و استفاده از آن در انتقال مفاهیم و آموزه های تربیتی

نخستین دوره آموزشی فیلم نامه نویسی و فیلم سازی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با همکاری دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پردیس های استان زنجان در حال برگزاری است.

در این دوره آموزشی که از یکم شهریور آغاز و تا ششم ادامه دارد به آموزش فنون و تکنیک های 4 حوزه فیلم نامه نویسی، کارگردانی، تدوین و نقد فیلم توسط اساتید مجرب این حوزه پرداخته خواهد شد و شرکت کنندگان در پایان دوره به منظور افزایش مهارت موظف به تولید فیلم به عنوان کار عملی خواهند بود که پس از بررسی فیلم های تولیدی به آنها گواهی دوره تعلق می گیرد.

به همین مناسبت علاء الدین کیا مدیر کل فرهنگی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی سازمان مرکزی ضمن قدردانی از اهتمام و عنایت ویژه سرپرست دانشگاه فرهنگیان و پشتیبانی معاون فرهنگی و اجتماعی از اجرای این طرح با بیان هدف دوره در توانمند سازی دانشجو معلمان و کارشناسان فرهنگی در حوزه فیلم، سینما و رسانه های دیداری و شنیداری  از حضور 240 نفر از دانشجو معلمان، کارشناسان و همکاران فرهنگی در این دوره خبر داد.

وی ادامه داد: در این دوره به 80 دانشجو معلم دختر و 75 دانشجوی پسر و همچنین 64 نفر از کارشناسان فرهنگی و اجتماعی به منظور کسب توانایی برای مدیریت و هدایت انجمن ها و کانون های فیلم سازی در پردیس ها آموزش داده می شود.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه علاقه مندی به حوزه فیلم و سینما، داشتن پیشینه تجربی در این حوزه، توانایی مدیریت برای راه اندازی کانون ها در استان و آموزش به دیگر دانشجو معلمان و را از معیارهای انتخاب شرکت کنندگان در این دوره عنوان کرد.

وی با اشاره بر حضور اساتید مجرب در حوزه فیلم سازی و آشنا به استلزامات نظام تعلیم و تربیت و معلمان در دوره، برگزاری این دوره ها را برای افزایش اهمیت و نقش فیلم به عنوان رسانه ای مهم در آموزش و پرورش و توانمند سازی دانشجو معلمان در انتقال مفاهیم و آموزه های تربیتی به مخاطبان و دانش آموزان از این طریق برشمرد.

علاء الدین کیا ضمن بیان اهمیت اهتمام به این عرصه با توجه به ویژگی های فیلم سازی و رسانه های نوین ازجمله نفوذ قابل توجه، گستردگی مخاطب، دسترسی آسان، ضریب تاثیر بالا و جذاب بودن، آن را رقیبی برای رسانه های سنتی مانند کتاب و روش های سخنرانی عنوان و اظهار کرد: یادگیری، نفوذ و ماندگاری آموزش از طریق رسانه های نوین بدلیل مبتنی بودن بر چند حس، بالاتر است و اگر نظام تعلیم و تربیت به این حوزه کم توجهی کند برای رسیدن به اهداف خود با دشواری و تاخیر روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به مهارت دانشجو معلمان در عرصه فیلم و فناوری نوین به عنوان بخشی از شایستگی های معلمی خاطر نشان کرد: بی شک توانایی در تولید، نقد و تحلیل فیلم و آشنایی با تکنیک های کارگردانی و تدوین از نیازهای کسب شایستگی معلمی است، خلاء وجود مهارت فیلم نامه نویسی به عنوان بستر اصلی ساخت فیلم، در آموزش و پرورش احساس می شود.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه افزایش حضور دانشجو معلمان در جشنواره ها از جمله جشنواره رشد، رواج کارگاه های نقد و بررسی فیلم، راه اندازی کانونها و انجمن ها در زمینه فیلم سازی در پردیس ها و مراکز و ایجاد شتابی دو چندان در تولید آثار و فیلم های آموزشی را از دستاوردهای مورد انتظار این دوره برشمرد و تصریح کرد: پس از این دوره مخاطبان ما توانایی مضاعفی در راستای انتخاب فیلم ها و نقد و تحلیل آن در دریای بیکران رسانه ها و پیام های مبتنی بر تصویر خواهند داشت.