دکتر مهرمحمدی در گردهمایی سراسری مدیران گروه های آموزشی:
موثرترین اقدام برای ارتقا و بستر سازی کیفیت طراحی نقشه و استقرار گروه های آموزشی به عنوان ستون فقرات دانشگاه است
در دومین گردهمایی سراسری مدیران گروه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از توفیق حضور در جمع مدیران آموزشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: مدیران آموزشی بتوانند با تعاطی افکار و تبادل تجربیات و نظرات خود تصمیمات نیکویی در شروع سال تحصیلی برای سامان بخشیدن به اوضاع دانشگاه و کمک به حرکت آن در مسیر توسعه اتخاذ کنند.
وی با اشاره به هجمه همه جانبه مدیریت به مسئله کیفیت دانشگاه، نقطه آغازین آن را پیش بینی معاونت نظارت و ارزیابی و تضمیین کیفیت عنوان و اظهار کرد: وجود این معاونت در دانشگاه که در دانشگاهی دیگر سابقه حضور نداشت نشان از عزم و اراده جدی و تمرکز بر مسئله ای به نام کیفیت دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهادی مبارک اگر بخواهد در جریان تربیت معلم کشور قد علم کند باید با اقامه کیفیت درآن همراه باشد تصریح کرد: بدون اعتنا و اهتمام به کیفیت، دانشگاه نمی تواند نقشی را که بنیانگذاران از آن انتظار دارند ایفاء کند و تبدیل به نهادی بر خلاف انتظارات خواهد شد.
دکتر مهرمحمدی با اشاره به تکلیف دانشگاه فرهنگیان در تامین نیروی انسانی نظام تعلیم و تربیت به تشریح روند ارزیابی نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و ظرفیت دانشگاه در تربیت معلمان با کیفیت پرداخت و ادامه داد: دانشگاه می تواند با تمییز بین دو مفهوم تربیت نیروی انسانی و تامین آن به تربیت نیروی انسانی بطور مستقل در دانشگاه فرهنگیان و تامین نیروی انسانی با استفاده از ظرفیت های موجود دانشگاه های کشور اقدام کند و فاصله بین ظرفیت دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی و نیاز آموزش و پرورش را با حفظ استاندارد های کیفی پوشش دهد.
وی با تاکید بر نقش محوری دانشگاه در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و نقش انحصاری آن در تائید صلاحیت کسانی که وارد این نظام می شوند با اشاره بر لزوم کلان نگری مدیران گروه های آموزشی به مسائل دانشگاه ادامه داد: اگر در دانشگاه اقامه کیفیت دغدغه ما نباشد موجودیت و ضرورت آن زیر سوال خواهد رفت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان موثرترین و مانا ترین اقدام برای ارتقا و بستر سازی در راستای اقامه کیفیت را طراحی نقشه و استقرار گروه های آموزشی در دانشگاه عنوان و اظهار کرد: گروه های آموزشی به عنوان ستون فقرات به دانشگاه حیثیت دانشگاهی می بخشند و به دانشگاه به عنوان نهادی مدرن که با ایجاد زمینه مشارکت نخبگان، اختیار و استقلال به لایه زیرین در تصمیم گیری از دیگر نهاد ها متمایز می شود تشخص می بخشند.
وی با بیان اینکه سازمان مرکزی به سمت توسعه دامنه اختیارات گروه ها حرکت خواهد کرد خاطر نشان ساخت: کیفیت عملکرد و اهتمام گروه های آموزشی به آنان جایگاه بی بدیلی در اقامه کیفیت خواهد بخشد.
دکتر مهرمحمدی با اشاره به مرحله گذار گروه های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و تفاوت و شباهت های آن با دیگر دانشگاه ها افزود: با توجه به محدودیت ها و کمبود اعضای هیات علمی نتوانسته ایم گروه های تخصصی تک رشته ای به معنای واقعی داشته با شیم .
وی ابراز امیدواری کرد: مدیران گروه ها، این دوره گذار را فرصتی بدانند تا با اعضای دیگر رشته ها در گروه همراهی، همزیستی و همدلی داشته و دستاورد های منشی و شخصیتی متعلق به دیگر رشته ها را هم کسب کنند.
در پایان جلسه پرسش و پاسخ، مدیران گروه ها با سرپرست دانشگاه پیرامون افزایش کیفیت، شیوه های جذب دانشجو معلمان، جایگاه مدیران گروه های، فضای آموزشی و ساماندهی آموزشگران به بحث و تبادل نظر پرداختند.