در دومین گردهمایی مدیران گروه های آموزشی تبیین شد:
بازخوانی مقررات آموزشی، شیوه ارزیابی درونی و مساله شناسی مدیریت گروه های آموزشی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در ادامه برنامه های روزنخست گردهمایی سراسری مدیران گروه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شنبه 13 شهریور؛ بازخوانی قوانین و مقررات آموزشی، ارزیابی درونی گروه های آموزشی و همچنین مساله شناسی مدیریت گروه های آموزشی از مباحثی بود که به آن پرداخته شد.
در این نشست معاون مدیر کل برنامه ریزی درسی و آموزشی دانشگاه به بازخوانی آیین نامه های آموزشی دوره های مختلف تحصیلی، شیوه نامه استخدامی هیات علمی، منشور کیفیت آموزش دانشگاه، شیوه نامه اعطای ترفیعات اعضای هیات علمی، آیین نامه ارتقای مرتبه، ساماندهی آموزشگران و دستورالعمل های نحوه دانش آموختگی دانشجویان پرداخت.
در بخش عصرگاهی این برنامه همچنین نمایندگان معاونت نظارت ارزیابی و تضمیین کیفیت ضمن تبیین رویکرد و وظایف معاونت نظارت و ارزیابی با بهره مندی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اثربخشی و کارایی و ارئه خدمات کیفی و برتر در جهت تحقق اهداف سازمانی، ویژگی ها و چگونگی ارزیابی درونی گروه های آموزشی را برای شرکت کنندگان تشریح کردند.
در این بخش ابراهیمی مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی هدف از استقرار نظام نظارت و ارزیابی را نهادینه کردن تفکر بهبود و ارتقای پیوسته دانشگاه از طریق بهره گیری از ارزیابی مدوام و مقایسه نتایج عملکرد عنوان و اظهار کرد: گروه های آموزشی به عنوان یکی از مهمترین ارکان دانشگاه با توجه به رسالت آن در آموزش و تربیت معلم حرفه ای نیازمند دقت و توجه ریزبینانه و ارزیابی اقدامات مربوط به این سازه اصلی است.
وی با تاکید بر اهمیت و لزوم پایش و نظارت در گروه های آموزشی تصریح کرد: هدف از این نشست دستیابی به فهم مشترک حوزه های تخصصی دانشگاه در پذیرش مدل نظارت و ارزیابی، تعیین ملاک ها و روش های سنجش فعالیت گروه های آموزشی و ارتقای آگاهی و مهارت فنی مسئولان است.
دیگر نماینده این معاونت نیز ضمن اشاره به اجرای نخستین بار ارزیابی درونی در 12 استان و 24 پردیس دانشگاه فرهنگیان ارزیابی درونی را به خود سنجی و تعیین جایگاه خویش تعریف کرده و به تشریح اهداف، طراحی مدل، تطبیق و بومی سازی آن، فرایند اجرایی و استخراج نتایج پرداخت.
نشست تخصصی مساله شناسی مدیریت گروه های آموزشی در 4 گروه علوم تربیتی، علوم انسانی، علوم پایه و علوم با حضور اساتید و مسئولان این حوزه پایان بخش برنامه های روز اول این گردهمایی بود.