Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکاموتو، استاد دانشگاه کشور ژاپن و پژوهشگر درس پژوهی:

محققان ژاپنی در کنفرانس های معلمی شرکت می کنند

استاد دانشگاه کشور ژاپن و پژوهشگر درس پژوهی از شرکت محققان این کشور در کنفرانس های معلمی خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر ساکاموتو ظهر یکشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره راهبردهای یاددهی و یادگیری موقعیت محور با رویکرد درس پژوهی که در تالار معلم تبریز برگزار می شود، با بیان این مطلب اظهار داشت: درس پژوهی تجزیه و تحلیل درس به کمک اطلاعات گفتمانی نامحدود است که در کشورهای مختلف این مسئله موردتوجه است.
وی افزود: بصری کردن اطلاعات و ارائه درس به شکل تصویر در سراسر دنیا استارت زده شده است.
این پژوهشگر در ادامه با اشاره به ویژگی های معلمان در بحث درس پژوهی اظهار داشت: درس پژوهی موجب بهبود دروس برای دانش آموزان و تکنیک های برقراری ارتباط برای نسل جدید می شود.
وی همچنین افزود: درس پژوهی می تواند موجب وضوح شایستگی معلمان شود. 
ساکاموتو ادامه داد: روشن نمودن اصل آموزش و پرورش و توسعه و حفظ آموزش و پرورش، مشاهده تدرس یکدیگر، یادداشت برداری در حین درس ها، به اشتراک گذاشتن نکات مثبت از جمله ویژگی های دیگر درس پژوهی است.
وی گفت: دانشجومعلمان می توانند با مشاهده درس توسط معلمان، اطلاعات، یادداشت ها، تصاویر و ویدیوها را جمع آوری کنند و در راستای تعالی آموزش بکوشند.
این استاد دانشگاه در ادامه با توصیه به محققان برای شرکت در کنفرانس های معلمی، افزود: تبدیل سخنرانی به صورت نوشته، تجزیه دروس به شیوه های متفاوت و نشان دادن میزان درک از جمله دست آوردهای شرکت در این کنفرانس هاست.