Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

ارائه 16 مقاله در 4 پنل تخصصی آموزشی دردومین روز از همایش کشوری درس پژوهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در دومین روز برگزاری جشنواره راهبردهای یاددهی و یادگیری موقعیت محور با رویکرد درس پژوهی و دومین همایش ملی درس پژوهی، چهار پنل تخصصی آمادگی دفاعی، فرهنگ و هنر، فارسی و قرآن در پردیس دانشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.
در این پنل ها  تعداد 16 مقاله به صورت شفاهی و 15 پوستر مقالات از 260 مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
این مقالات با هدف ایجاد فرصت برای تضارب آرا، بسط دانش بومی و به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران درباره رویکرد درس پژوهی، ایجاد فرصت برای بازاندیشی شیوه های اجرای درس پژوهی در مدارس، ایجاد بستر برای سیاست گذاری  و برنامه ریزی درس پژوهی در وزارت آموزش و پرورش و کمک به نهادینه سازی رویکرد معلم فکور در کشور به این همایش ارائه شده است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان در حاشیه برگزاری یکی از پنل های آموزشی با اشاره به وجود کارگروه های آموزشی در مدارس اظهار داشت: ساختارهای موازی در آموزش و پرورش یکپارچه می شود و این وزرات خانه به دنبال ادغام گروه های آموزشی و درس پژوهی است.
دکتر ساکی در ادامه افزود: درس پژوهی یک رویکرد توسعه حرفه ای با پژوهش مشارکتی در کلاس درس است که در آن معلمان با یکدیگر برای تدوین طرح درس، اجرا و مشاهده نتایج آن در جهت بهبود یادگیری دانش آموزان همکاری و مشارکت می کنند.
گفتنی است، این همایش با محورهای نقش و جایگاه درس پژوهی در حرفه معلمی، درس پژوهی و تجارب ملی و بین المللی، مدرسه یادگیرنده و رویکرد درس پژوهی، فرهنگ یاددهی – یادگیری و رویکرد درس پژوهی، تربیت معلم و اقتضایات درس پژوهی،  پژوهش در درس پژوهی، درس پژوهی در آموزش موضوعات و رشته های تخصصی، نظام اجرایی و فرهنگی پشتیبان درس پژوهی، ارزیابی روند اجرای برنامه های درس پژوهی در آموزش و پرورش ایران، شایستگیهای معلم برای تحقق رویکرد درس پژوهی و معلم پژوهنده و درس پژوهی از محورهای اصلی برگزار شد.