Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی در مراسم اختتامه دومین همایش ملی درس پژوهی و جشنواره روشهای یاددهی یادگیری با رویکرد درس پژوهی: دانشگاه فرهنگیان در پی نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده است

آیین اختتامیه دومین همایش ملی درس پژوهی و جشنواره روشهای یاددهی یادگیری با رویکرد درس پژوهی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در تالار معلم تبریز برگزار شد.

در این مراسم دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه،  ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد علمی که با تلاش مشترک وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود، از بانیان، طراحان و مجریان آن  نیز تشکر کرد.

وی اجرای همزمان جشنواره روشهای یاددهی یادگیری با رویکرد درس پژوهی و دومین همایش ملی درس پژوهی را مصداقی از ایجاد فرصت برای پیوند بین نظریه و عمل معرفی کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تاکید کرد: شگفتی درس پژوهی  از نقش بارز آن در ارتقا همزمان دانش و شایستگیهای معلمان در ابعاد تربیتی، موضوعی، فناوری و دانش آموزشی محتوا و همچنین شایستگیهای عمومی مانند مدیریت کلاس درس ناشی می شود.

وی،  براساس تجارب جهانی، آموزش و یادگیری درس پژوهی را آسان و اجرای آن را دشوار توصیف کرد که این دشواری نیز حسب وابستگی اجرای درس پژوهی به فرهنگ خاص خود است.

دکتر ساکی از حاضرین در جلسه خواست به عنوان سفیران درس پژوهی در توسعه فرهنگ پشتیبان آن در ادارات و مدارس خود کوشش کنند.

معاون پژوهش  وفناوری، نقد پذیری، داشتن تعهد، علاقه و شوق به یادگیری را از مولفه های اصلی فرهنگ حامی درس پژوهی معرفی و بیان کرد: افراد مادام که در حرفه معلمی هستند باید ویژگی یادگیرندگیشان بر یاددهندگیشان غلبه داشته باشد و معلم باید همواره بعنوان یک یادگیرنده ایفای نقش نماید.

دکتر ساکی درس پژوهی را سازوکار و بهانه ای برای تحریک گفتگوهای حرفه ای در میان معلمان در باره آموزش، یادگیری و تدریس معرفی نمود.

وی شوق یادگیری را دلیل جستجو در مدلهای درس پژوهی کشور ژاپن دانست و بیان نمود: ما از هر جا و هر کس که حرفی برای یاددگیری داشته باشد، یاد خواهیم گرفت ومدل خود را خواهیم ساخت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دبیر علمی همایش درس پژوهی همچنین گزارشی از نحوه استقبال از همایش درس پژوهی و داوری مقالات  آن ارایه کرد.

گفتنی است در این رویداد علمی که طی دو روز  و با حضور معاونان متوسطه و روسای ادارات تکنولوژی ادارات  کل آموزش و پرورش استانها، حدود 400 معلم و دانشجو معلم عضو گروههای درس پژوهی از سراسر کشور و جمعی از صاحب نظران درس پژوهی و صاحب نظر در تعلیم و تربیت برگزار شد، علاوه بر ارایه آثار برتر گروههای درس پژوهی در جشنواره ، 31 مقاله برتر نیز در همایش ارایه شد.