دکتر مهرمحمدی در اختتامیه اردوی فرهنگی معرفتی حیات طیبه:
22 اقدام مدیریتی در جهت اعتلای کیفیت دانشگاه فرهنگیان در دولت تدبیر و امید
دکتر مهرمحمدی در اختتامیه اردوی فرهنگی معرفتی حیات طیبه پسران که صبح امروز در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد مقدس برگزار شد ضمن تشکر از زحمات همکاران در مشهد مقدس، از حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه برای اهتمام همه جانبه به حیات طیبه تقدیر کرد و گفت ایشان در این راستا از بذل هیچ داشته ای دریغ نمی کنند.
وی در ادامه به اقدامات ناظر به اعتلای کیفیت ( اقامه کیفیت) در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی کیفیت گرا اشاره و خاطرنشان کرد البته هنوز با کیفیت مطلوب بسیار فاصله داریم.
دکتر مهرمحمدی افزود: بدون ملاحظه کیفیت، تاسیس دانشگاه به اتفاقی پوچ و میان تهی تبدیل می شود. هر اقدامی که به بهبود کیفیت یاری نرساند، خواسته یا ناخواسته در جهت تضعیف و پایین کشیدن فتیله دانشگاه است، حتی اگر از سوی بانیان و موسسان باشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این شعار نیست، دانشگاهی شدنِ امر تربیت معلم یعنی اعتلای کیفیت نسبت به آنچه تا کنون بوده و لا غیر، این مهم ترین پیام از دید من است.
وی در ادامه به 22 اقدام دوره مدیریتی در دولت تدبیر و امید شامل موارد ذیل اشاره کرد:
1. مقاومت در برابر افزایش تعداد دانشجویان تا کیفیت فدای کمیت نشود گرچه در راستای تحقق این امر ازپاسخگویی به نیازها بطور کامل باز می مانیم.
2. تاسیس معاونت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت، با ماموریت های گوناگون
3. تاسیس و تثبیت گروه های آموزشی و پژوهشی که در صف مقدم ارتقاء کیفیت و پاسخگوی در نهادهای دانشگاهی هستند و ارزیابی مستمر عملکرد آنها
4. تدوین و ابلاغ نقشه اعتلای کیفیت، (منشور 40 بندی کیفیت آموزش)
5.اجرای آزمون جامع، طرح اصلح، از سال آینده، برای اطمینان از ورود معلمان برخوردار از استانداردهای معلمی به نظام تعلیم تربیت
6. طراحی طرح مطالعاتی سدید یا سنجش دستاوردهای یادگیری دانشجو معلمان، شناسایی نقاط قوت و ضعف بر پایه سنجش عملکرد دانشجویان
7. تهیه نقشه جامع آموزش در دانشگاه فرهنگیان، مبنای سرمایه گذاری هدفمند و هوشمند در تامین زیرساخت های آموزشی
8. تقویت زمینه حضور فعال تر دانشجویان با تشکیل" شوراهای صنفی، تشکل ها به منزله ناظران و ناقدان حقیقی"
9. روزآمد سازی برنامه های درسی، توسعه طیف شایستگی های معلمی( اعمال واحد های مطالبه شده صریح در اساسنامه و غیر صریح بر اساس دانش جهانی تربیت معلم)
10. اهتمام به جذب هیات علمی و جذب ماموران تمام وقت آموزشی
11. توسعه بی سابقه کمی و کیفی بستر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی( نقد فیلم و سواد رسانه ای، تولید محتوای الکترونیک، بازیهای بومی و محلی. جشنواره تئاتر و سرود، نویسندگی ، سلامت و توسعه پایدار، ایران شناسی و ایران گردی، اردوهای جهادی، ساخت فیلم آموزشی و...)
12. تعریفِ سرای مطلوب دانشجویی و تلاش برای رسیدن به استانداردهای پیش بینی شده
13. طراحی مناسب برای ورود به صحنه تالیف و تولید منابع آموزشی متناسب با برنامه های درسی جدید
14. همکاری فعال در گزینش علمی دانشجو معلمان ورودی
15.ورود سیستماتیک دانشجویان به عرصه ارزیابی از عملکرد استادان
16. جایگزین کردن سامانه مروارید با گلستان که قطعاً سبب ارتقای کیفیت و جلب رضای بیشتر دانشجویان در طی فرآیند های مختلف دانشگاهی خواهد شد.
17. توجه ویژه به بهبود کیفیت کتابخانه ها و توسعه پایگاه های اطلاعاتی
18. عقد تفاهم نامه با بیش از 20 دستگاه مختلف برای به صحنه آوردن ظرفیت ها و امکانات آنها نظیر: (بنیاد نشر آثار امام(ره)، توسعه بی سابقه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاهی استان های کشور، سازمان میراث فرهنگی، وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ستاد عتبات عالیات، بنیاد ایران شناسی، اتحادیه انجمن های علمی معلمان، صندوق رفاه دانشجویان، انتشارات مدرسه، وزارت بهداشت و درمان، ستاد اقامه نماز، ستاد مبارزه با مواد مخدر)
19.توسعه فضای کالبدی، آموزشی و غیر آموزشی
20. تغییر ساختار با افزودن لایه استانی با هدف تمرکز مدیران پردیس ها و واحدهای تابعه بر امور آموزشی و پژوهشی و فرهنگی و همچنین ارتقاء محسوس سطح توانمندی های علمی و اجرایی مدیران
21.توسعه کیفی کانون ها و انجمن ها که جزو اولویت های سال 95 می باشد.
22. دسترسی سراسری و بدون محدودیت به اینترنت با کیفیت که ازسیاست های رسمی دانشگاه است.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه دست کم از 22 زاویه در دانشگاه کیفیت را نشانه رفته ایم گفت: حمله همه جانبه به مساله کیفیت داشتیم؛ البته باز هم کفایت نمی کند و شان تربیت معلم بسی فراتر از کیفیتی است که هم اکنون تجربه می شود.