معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:
ضرورت کسب مهارت های مختلف درکنار رشته تخصصی اصلی برای معلمان
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: معلم تراز جمهوری اسلامی ایران باید علاوه بر حوزه کاری خویش در یک مبحث علمی نیز مهارت داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادق زاده قمصری که ظهر امروز از طریق ویدیو کنفرانس در سومین گردهمایی طرح رویش سخن می گفت، اظهار کرد: دانشجو کسی است که به دنبال دانش است و انجمن های دانشجویی نیز فعالیتی تخصصی و مرتبط با توسعه دانش برعهده دارند.
وی افزود: دانشجویان و اساتید به مبحث دانش آفرینی و آموزش دانش مرتبط هستند و باید در تولید دانش نقش ویژه ای را ایفا کنند و علاوه بر رشته تحصیلی خود در یک حوزه تخصصی نیز مهارت کسب کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: معلم طراز جمهوری اسلامی ایران باید علاوه بر حوزه کاری خویش در یک مبحث علمی نیز مهارت داشته باشد و این مهم را در فضای دانشگاه و مدارس تسری دهد.
حجت الاسلام صادق زاده افزود: وجود انجمن های علمی و دانشجویی در راستای تبادل علم و تجربه در دانشگاه ها بسیار مؤثر است و تقویت این انجمن ها در دستور کار ماست.
وی از میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در سومین گردهمایی رویش اساتید و دانشجویان کشور تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این دوره دستاوردهای بسیاری در حوزه علمی و دانشجویی داشته باشد و دانشجویان و اساتید در استان فرهنگی کردستان و شهر تاریخی سنندج ایام خوبی داشته باشند.
حسین دهقان مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: منش علمی زمینه ساز تعالی و توسعه علمی بین دانشجویان است و در این راستا نیز تفکر انتقادی جزئی از منش علمی دانشجویان است.
وی از میانه روی، پشتکار، دوراندیشی و خلاقیت به عنوان شاخص های منش علمی نام برد و بر توجه ویژه دانشجو معلمان نسبت به این مهم تأکید کرد.