Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون پژوهش وبرنامه ریزی آموزش و پرورش کردستان:

انجمن های علمی باید حس پویایی و آگاهی را در بین دانشجویان حفظ کنند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، طالب محمدی در سومین گردهمایی دبیران انجمن ها و نشریات دانشجویی دختران دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در سنندج اظهار کرد: آموزش و پرورش حوزه ای حرفه ای و تخصصی است و اگر معلم حرفه ای نباشد کارش تخصصی نخواهد بود.

 وی افزود: کیفیت آموزشی یک مفهوم کلی نیست و کم کاری ها را نباید پشت آن پنهان کرد چرا که کیفیت یک مفهوم علمی است.
محمدی خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ تجربی هم بررسی کنیم هر کشوری که پیشرفته است از آموزش و پرورش کارآمد و پیشرفته ای برخوردار است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: آموزش و پرورش بسترساز اصلی تولید علم و نیروی انسانی نخبه و کارآمد در کشور است و برای تحقق این مهم باید به مبحث کیفیت آموزشی توجه ویژه نماییم.

محمدی افزود: تا زمانی که ورودی معلم به عنوان شاخصه اصلی نظام آموزش و پرورش از نیروهای نخبه و متخصص نباشد نمی توانیم تحول در آموزش و پرورش را انتظار داشته باشیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه توجه به یک مقوله و آن هم کیفیت آموزشی است. کیفیت یک شاخص تجملی نیست و پاشنه آشیل آموزش و پرورش هم این امر است.

وی ادامه داد: انجمن های علمی باید مطالبات اجتماعی و دینی را مدنظر داشته باشند و حس پویایی و آگاهی  را در بین دانشجویان حفظ نمایند.

محمدی خاطرنشان کرد: باید زمینه ای را فراهم کنیم که خلاقیت ها و ایده ها بروز پیدا کند و خوراک انجمن های علمی را بر روی مسائل کلیشه ای محدود نکنید و پویایی این انجمن ها مدنظر باشد  چرا که وجود انجمن های علمی و محافل دانشجویی و بسترسازی اجتماعی اجتناب ناپذیر است و در این محافل استعدادها کشف می شود.