Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در همایش مدیران مدارس میزبان اولین گروه دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان تبیین شد

نیازهای ویژه معلمان تازه کار، ویژگی های دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران انرژی بالا، جوان بودن، داشتن صلاحیت های علمی و آموزشی را از جمله ویژگی های دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان برشمرد. 

به گزارش روابط عمومی مدیریت پردیس های استان تهران،  همایش مدیران مدارس میزبان اولین گروه دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، عصر یکشنبه 21 شهریورماه، در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

ابوالقاسم حدادی معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم، با معرفی برخی اقدامات پژوهشی در مدارس ابتدایی، اظهار داشت: مدارس ابتدایی کشور پیشگام در طرح های کیفیت بخشی هستند و با بستر سازی های لازم در این مدارس می توان به اقدامات موثر و  نوآوری ها امید بست.

وی به اشاره به انواع جو سازمانی، تصریح کرد: در جو سازمانی مسموم و ناسالم، افراد به رشد یکدیگر کمک نمی کنند، هر فردی در حد قانونی و وظیفه خود عمل می کند و کلاس من، مدرسه من و سازمان من مطرح است.

حدادی ادامه داد: در سازمان سالم، تمام افراد خود را فداکار و ایثارگر می دانند و هر عضوی از سازمان خود را مسئول سازمان می پندارد و سک سازمانی مطلوب، یادگیرنده و رشد دهنده همگانی به وجود می آید.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مدیران مدارس ابتدایی از شاداب ترین مدیران هستند، تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان که از اول مهر وارد مدارس می شوند، دارای ویژگی های مثبتی هستند که باعث رشد و تعالی مدرسه خواهد شد.

وی انرژی بالا، جوان بودن، برخورداری از صلاحیت های علمی و آموزشی را از جمله ویژگی های دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان برشمرد و افزود: این معلمان جوان پل های ارتباطی دانشگاه با آموزش و پرورش هستند و با علوم و فناوری نوینی که در فرآیند یاددهی و یادگیری فرا گرفته اند، باعث بهره وری و رشد و تعالی نظام تعلیم و تربیت خواهند شد.

در ادامه عبدالرضا سبحانی سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران، با بیان اینکه در نظام های آموزشی دنیا بر موضوع معلمان تازه کار تحقیق و بررسی های بسیاری انجام می شود، خاطر نشان کرد: موضوع مواجهه با معلمان تازه کار موضوعی بسیار جدی و حساس است و شاید در هفته اول ورود این معلمان به مدارس نطفه ای در ضمیر و فکر او منعقد شود که این تحفه 30 سال با وی همراه باشد.

سبحانی معلمان تازه کار را سرمایه ای جدی برشمرد و اظهار داشت: باید به سمت مطالعه منابع و کتب رفت تا با آگاهی کامل از این گنجینه ها استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش رهبری مدیران در مدرسه  افزود: مدیر رهبر فردی است که تمام رفتار ها و شخصیتش تاثیر گذار و نافذ است.

سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران با بیان این پرسش که مدیران مدارس چگونه می توانند بر معلمان تازه وارد تاثیر بگذارند، گفت: ایفای نقش برای این گونه معلمان کاملا ماندنی است و معلمان تازه کار نیازمند  مدیران رهبر هستند.

سبحانی ادامه داد: معلمان تازه کار نیازمند ملاقات با مدیرانی هستند که رفتارشان بالاتر و جلوتر از گفتارشان باشد، خود پیشگام  آنچیزی که از دیگران انتظار دارند باشند، افق هایی بالاتر از منافع شخصی داشته باشند و برای آرمان های خود هزینه کنند.

تهمینه بازگیر معاون آموزشی مدیریت پردیس های استان تهران نیز با بیان برخی از اهداف برگزاری این همایش، بر ضرورت ارتباط بدنه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و افزود: ورود اولین دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در مدارس، می تواند آغاز ی برای ارتباط بیشتر بوده تا مدیران مدارس از نواقص و توانمندی های دانشگاه فرهنگیان مطلع و  این دانشگاه نیز بر نیازهای آموزش و پرورش بیشتر آگاه شود.

آمنه احمدی مشاور آموزشی سرپرست دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید به معلمان جوان برای همخوانی با کلاس درس فرصت و زمان داد، تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان 2 فرصت دانش آموختگی تربیت معلم با روش جدید و نیز طی کردن فرآیند آموزشی با توجه به تغییرات در عرصه برنامه ریزی و مستندات قانونی را دارند.

وی معلمان و مدیران را اصلاح کننده جامعه و نسل ها دانست و اظهار داشت: برای بهره مندی از  زندگی بهتر و جامعه پیشرفته و آگاه، میازمند معلمان آگاه هستیم و اصلاح جامعه در دست مدیران و معلمان مدارس است.