Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکی در جشن دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی 91 پردیس شهید چمران تهران:

معلمی تاثیرگذار و الهام بخش باشید

جشن دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی 91  پردیس شهید چمران تهران با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مدیران امور پردیس های تهران و مسوولان، مدرسان و کارکنان پردیس مذکور برگزار شد.

در این مراسم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه طی سخنانی به ویژگی های معلمان تاثیر گذار و الهام بخش پرداخت و از نو معلمان خواست که شور و نشاط کنونی را به مدارس و کلاسهای درس منتقل و مانند معلمان بزرگ خود تاثیر گذار و الهام بخش باشند.

  وی دانش معلمی را بی انتها و معلم را یادگیرنده ای مادام العمر خطاب نمود که باید همواره در پی توسعه دانش خویش براید و همواره وجه یادگیرندگی وی بر وجه یادهندگی اش غلبه داشته باشد.

دکترساکی با اشاره به نقش هدایتگری معلم، جهت گیری فعالیت های معلم را در نقش مربی  عنوان و خاطرنشان کرد: که به واسطه تعهد به این نقش، معلمان فراتر از تدریس، هدایتِ رفتار دانش آموزان را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

معاون پژوهش و فناوری به ویژگی های معلمان در نقش رهبری آموزشی و بویژه استواری آنان  در مواجهه با مشکلات اشاره کرد و گقت: منتظر نباشید همه چیز در مدرسه برای شما آماده باشد؛ باید به عنوان رهبران آموزشی بر موانع و مشکلات موجود غلبه نمایید.

وی رویکرد معلم پژوهنده را تفکری برای در نظرگرفتن معلم بعنوان کارگزاری فکور دانست که نمی شود و نمی توان مدیریت پدیده های کلاس را به تجویز پژوهشگران خارج از کلاس واگذار کرد. معلم به عنوان عنصری متفکر، خود با تکیه بر پژوهشهای معلم محور مانند درس پژوهی، اقدام پژوهی و روایت پژوهی در پی توسعه حرفه ای خود و رفع مشکلات دانش آموزان بر می آید.

دکتر ساکی نو معلمان را به بهره گیری از یافته های پژوهشی و اجتناب از تصمیم هایی توصیه نمود که ممکن است برای دانش آموزان آسیب هایی پدید آورند.

در این جشن که با برنامه های متنوع دیگری نیز همراه بود از نومعلمان ممتاز پردیس نیز تجلیل بعمل آمد.

.