Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهرمحمدی در نخستین دوره آموزشی- فرهنگی ائمه جماعات تاکید کرد:

تربیت؛ درخشان ترین ماموریت دانشگاه فرهنگیان

دکتر مهرمحمدی در نخستین دوره آموزشی- فرهنگی ائمه جماعات ضمن تبریک اعیاد  قربان و غدیر و سالروز ولادت حضرت امام هادی(ع) با تقدیر از برگزاری چنین دوره ای، آن را محصول حسن تدبیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و در راس آن حجت الاسلام و المسلین دادگر برشمرد.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد اقامه نماز کشور،  نشانه ای از باور ما به تقسیم کار ملی در انجام با کیفیت یک ماموریت ملی یعنی همان" تربیت معلم" است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه  به بیان سه گزاره مقدماتی در راستای کسب نتیجه مورد نظر در بحث نماز پرداخت و گفت:  به مصداق آیات و روایات متعدد؛   اقامه نماز، درخشان ترین فصل یا فراز در تربیت دینی است.

دومین گزاره  عبارت است از این که تربیت دینی به  عنوان  درخشان ترین فصل، فراز یا ساحت تربیت از میان ساحت های متعدد است.

وی بر "تربیت به عنوان درخشان ترین ماموریت دانشگاه فرهنگیان" به عنوان سومین گزاره در راستای کسب نتیجه مورد نظر در تربیت تاکید کرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه  با نگاه ترکیبی به این گزاره ها ادامه داد: اکنون  پرسشی اساسی پیش روی امامان جماعت است که مربوط به سهم آنان در قضیه فوق العاده مهم اقامه نماز است؟گرچه امامان جماعت فعال ما یشاء نیستند،  اما حتما نقش دارند.
وی در ادامه در تعیین این سهم و نقش به دو بعد اشاره کرد و گفت: اول خود دانشجو معلمان به عنوان مخاطب مستقیم شما مورد توجه قرار میگیرد و این یک بعد از سهم و نقش  شماست که بعد کاملا آشکار است. اما ظرافت قضیه  اینجاست که چون سیاست شرکت "غیر اجباری" در نماز جماعت مورد تاکید ماست،  توفیق شما در افزایش اقبال دانشجو معلمان به جماعت، شاخص معتبری برای تعیین درجه موفقیت است.

دکتر مهرمحمدی در ادامه ی همین مطلب افزود: گرچه در این زمینه هم فعال ما یشاء نیستید و عوامل خارج از کنترل شما کم نیستند، اما تاثیر  بسیار بارزی  دارید.

وی با اشاره به اینکه محیط های دانشجویی ما کوچک است، سایز کوچک محیط تربیتی را در بحث های تربیتی موثر دانست  و افزود: چنین محیطی انتظارات عملکردی را از عاملان تربیت بالا می برد، چون شانس تعامل و هم نفسی را افزایش می دهد و اینکه در چنین محیطی باید متقابلا دانشجو معلمان هم شما را به عنوان نمایندگان خبیر، بصیر و مخلص روحانیت بشناسند و کاملا اعتماد کنند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد:  گرچه از نظر میزان شرکت دانشجویان  در رقابت های جشنواره قرآن و عترت در مقایسه با سایر دانشگاه ها به شدت برتری داریم اما از جهت  استقبال از نماز جماعت در شرایط مطلوب نیستیم و باید کارهای چدی تری برای بالابردن رغبت و انگیزه انجام دهیم.

دکتر مهرمحمدی  درباره بعد دوم نقش امامان جماعت اینگونه ادامه داد: دعای "رب اجعلنی مقیم الصلواه و من ذریتی" در عصر مدرن در مدرسه و به دست معلمان متخلق و مومن عملی می شود. وی خطاب به شرکت کنندگان در دوره گفت:  شما می توانید  کمک کنید تا ذریه ایرانی در ایران اسلامی  مصونیت پیدا کرده و اهل نماز شوند.
وی در پایان با بیان این مطلب که ما در ستاد اقامه نماز در همین جهت ها تلاش می کنیم گفت: از پیشنهادهای شما در این راستا و برای بهبود وضعیت اقامه نماز استقبال میکنیم.