تداوم همکاری دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش در اجرای برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی
در جلسه ای با حضور سرپرست دانشگاه، مهندس زرافشان معاون آموزش متوسطه و دبیر شورای سیاست گذاری برنامه تعالی مدیریت وزارت آموزش و پرورش و همچنین اعضای کمیته علمی ارزیابی مدارس تحت پوشش برنامه تعالی، نحوه همکاری دانشگاه در اجرای این برنامه ملی بررسی شد.
در این جلسه دکتر مهرمحمدی تلاش برای توسعه و تعالی مدیریت آموزشگاهی را همراستا با دغدغه های دانشگاه دانست و اظهار امیدواری کرد: از طریق این برنامه بتوان با تمهید شرایط مطلوب در مدرسه، فرصت مناسب را برای ایفای نقش موثر خروجی های دانشگاه در سطح مدرسه فراهم ساخت.
وی وضعیت کنونی مدارس را نیازمند به بهبود و توسعه دانست که می توان با این همکاری ها، موجبات شتاب هر چه بیشتر در مدارس را برای ارتقاء تحصیلی و آموزشی فراهم آورد.
سرپرست دانشگاه، همکاری در برنامه تعالی مدرسه را زمینه ساز همکاری های بیشتر با وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: این برنامه نقش مهمی در آشنایی اساتید دانشگاه با این موضوع و جهت گیری های آن و نیز ایجاد جریان نوآورانه در مدیریت آموزشگاهی دارد.
زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز خرسندی از تجربه این همکاری، افزود: به دنبال نهادینه سازی همکاری دانشگاه و وزارت آموزش و پرورش هستیم.
وی تجربه همکاری دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش در برنامه تعالی را از نمونه های موفق تعامل بین این دو بخش ارزیابی نمودند که باید تداوم یابد.
دبیر شورای سیاست گذاری برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تحول در مدیریت آموزشگاهی، اظهار داشت: ما می توانیم با ایجاد شبکه ای موفق با ساختار قابل قبول از تجربه معلمان با سابقه، این همکاری را ارتقاء بخشیم.
وی خاطر نشان کرد: بزرگترین سرمایه ایجاد شده در این برنامه، سرمایه انسانی است که در این فرایند توانمند شده اند.
زرافشان افزود: این برنامه جهت تحقق کامل و ایجاد شایستگی در مدارس به زمان نیاز دارد و در دادمه بر اهمیت وارد نمودن شاخص های کیفی در ارزیابی و فرایند این برنامه تاکید کرد.
در ابتدای جلسه دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به ارائه فعالیت ها و اقدامات دانشگاه بر اساس مفاد مندرج در تفاهم نامه همکاری در طی یکساله گذشته پرداخت و گفت بحمدالله تمامی این تعهدات از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری گردهمایی ها، تشکیل کمیته های ستادی و استانی، اصلاح شاخص ها و استانداردهای مندرج در دفترچه، نظارت مداوم بر کمیته های استانی، راه اندازی فروم و تالار گفتگو برای ارزیابان استانی و ارزیابیها به صورت کامل اجرا شده اند.
وی در ادامه به ارزیابی شیوه های همکاری پرداختت و پیشنهادهایی مانند تغییر زمان ارزیابی، ایجاد سامانه یکپارچه برای ارزیابی و افزودن سهم کیفیت آموزش به ارزیابی برای آینده همکاری ارایه نمود.