حجت الاسلام و المسلمین محمدی در مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت:
تبیین قرآن کریم به عنوان نقطه ثقل تحولات جوامع دانشگاهی امری درست و کلیدی است
در مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در مشهد مقدس حجت الاسلام و المسلمین محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور ضمن اشاره به فلسفه برگزاری چنین مسابقاتی به بیان مطالبی پیرامون اهمیت و ویژگی سوره الرحمن و تفسیر و رابطه آن با مسابقات قرآن پرداخت.
وی با اشاره به اینکه معلمی افتخاری در تبعیت از انبیاء است افزود: اولین معلم عالم خداست و انبیاء شرافت معلمی را در جانشینی از خداوند کسب کردند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی حقایق آموزه های قرآنی را به سبب فطری بودن نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه انسان ها دانست.
وی با اشاره به دو بعد جمالی و جلالی قرآن و اینکه قرآن همه ابعاد وجودی انسان را همزمان مورد توجه قرار می دهد افزود: این که ما نتوانستیم قرآن را بویژه در ابعاد جمالی آن مورد واکاوی و بهره برداری قرار دهیم از نواقص است و امروز خرسندم که در این جشنواره، دانشجویانی که به این حوزه توجه داشتند مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرند.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور استخراج نظام های قرآنی در رشته های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بر عهده حوزه علمیه و دانشگاه های کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه قرآن کریم به عنوان نقطه ثقل تحولات جوامع دانشگاهی امری کلیدی و درست است، خاطر نشان کرد: خطای راهبردی هنگامی است که قرآن به عنوان یک درس و واحد در کنار سایر دروس مطرح شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی در ادامه اضافه کرد: زمانی می توان گفت حق قرآن اداء شده که مهیمن بر کل مواد درسی و حرکت های علمی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در نظام دانشگاهی تنها به دنبال حافظ قرآن نیستیم تصریح کرد: ما به دنبال تربیت حافظینی هستیم که حامل و عامل باشند و قرآن از ذهن آنها به قلب شان و به جوارح و رفتارشان رسوخ کرده باشد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور توسعه معرفت قرآنی، ایمان قرآنی و رفتار قرآنی را از ابعاد توسعه فرهنگ قرآنی برشمرد.
وی در پایان با اشاره به نیاز به مقام تبیین و تصعید از سوی رسول اکرم و عترت پس از مقام تنزیل قرآن کریم اظهار کرد: زمانی می توان گفت مسابقات قرآن و عترت با جامعیت و شمولیت در حال اجرا و تحقق است که سه بعد تنزیل، تبیین و تصعید با هم مورد توجه قرار گیرد.