Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

بهسازی کلاس درس

تألیف: تریسی تاکوهاما، اسپینوزا

ترجمه: دکتر محمود تلخابی، آزاده بزرگی، لاله صحافی

ناشر: انتشارات دانشگاه فرهنگیان

چاپ اول: 1395

این کتاب در دو بخش تنظیم گردیده است: در بخش اول، مبانی نظری مطالعات ذهن، مغز و تربیت مطرح می­شود، و در بخش دوم کاربردهای عملی آموزه­های ذهن، مغز و تربیت در قالب طرح ریزی درس، فعالیت و ارزشیابی و نیز روشهای تدریس مورد بحث قرار می گیرد. 

بر اساس حجم کتاب و مشورت با مؤلف، تصمیم بر آن شد که کل کتاب در دو مجلد منتشر گردد. کتاب حاضر ترجمه بخش دوم کتاب فوق است که به طرح 50شیوه برتر کلاسی مورد تأیید شواهد پژوهشی در تربیت، می­پردازد. هر یک از این بهروش ­ها از صافی پژوهشی علوم اعصاب شناختی، روانشناسی و تعلیم و تربیت عبور کرده ­است. در اینجا صرفاً به برترین­ هایی پرداخته شده است که در توسعه مهارت های عالی تفکر برای تحقق اهداف یادگیری قرن 21 نقش داشته­ اند. در واقع، نگارنده با ترکیب ایده یادگیری آشکار و علم ذهن، مغز و تربیت، نظریه­ های فکری برتر عصر حاضر، به معرفی بهروش­ های کلاسی مبتنی بر شواهد علمی می­ پردازد.