Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم روز دانشجو:

دانشجوی انقلابی، دانشجوی چند بعدی است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد دانشجوی انقلابی که عزیز ملت است، دانشجوی تک بعدی نیست بلکه چند بعدی است.
دکتر مهرمحمدی در مراسمی که سه شنبه 16 آذر به مناسبت روز دانشجو در پردیس نسیبه برگزار شده بود ضمن تبریک رو زدانشجو و گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای دانشجوی 16 آذر 1332 بر درک پیام ماندگار 16 آذر تاکید کرد و گفت: دانشجوی انقلابی، دانشجوی عزیز ملت در حال و در آینده است که عزت او زایل نا شدنی، پایدار و ماندنی است.
وی افزود: دانشجویان شهید 16 آذر و همچنین دانشجویان شهید بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، اینان دانشجویان عزیز ملت هستند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه تصریح کرد دانشجوی انقلابی که عزیز ملت است، دانشجوی تک بعدی نیست بلکه چند بعدی است، دانشجوی موحدی که با ایمان به خدا چند ویژگی معطوف به اصلاح و توسعه جامعه را در منشور شخصیتی اش متجلی ساخته است، منور به انوار این فضایل به صورتی متوازن، در هم تنیده و پایدار شده است.
وی با اشاره به ویژگی های دانشجوی انقلابی وی را دارای 6 ویژگی دانست و گفت: دانشجوی انقلابی، دانشجوی مطالبه گر و شجاع، متفکر و آزاداندیش، تلاشگر و طالب علم، مسئول و زمان شناس، واقع نگر و آرمانگرا و اخلاقی و دارای سعه صدر است.
دکتر مهرمحمدی با طرح این پرسش که آیا تفاوتی میان "دانشجو معلم انقلابی" و  "دانشجوی انقلابی" وجود دارد؟ ادامه داد:  اگر همه ببندیشیم، بنظر می رسد که چنین نیست، بلکه دانشجوی انقلابی دارای خصلت هایی است که به واقع می توان او را " معلم " و "معلم جامعه" قلمداد کرد، یا اینکه ویژگی های او حقیقتا معرف مرتبه ای از "حیات طیبه" است،  که ما برای معلمی هم قایل هستیم.
وی در ادامه به مفهوم و تعریف دانشگاه انقلابی پرداخت و گفت:  میزبان درصد قابل توجهی دانشجوی انقلابی و بستر مساعدی برای پرورش ظرفیت های معرف این منشور شخصیتی است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: دانشگاه انقلابی دارای مدیریت باز و انتقاد پذیر، مدیریت مسئول در قبال رشد علمی و حرفه ای ، مدیریت مسئول در قبال رشد سیاسی_  اجتماعی،  مدیریت همدل و همراه دانشجو، مدیریت ناصح، مدیریت قانون مدار ، مدیریت قائل به آموزندگی شکست و اشتباه برای جوان است  و به طور خلاصه دارای آنچه برای "راهبر آموزشی" برشمرده می شود.
دکتر مهرمحمدی در ادامه به بیان نکاتی در باب  انقلابی گری، به معنای سیاسی آن، برای دانشجو معلم پرداخت و گفت: تربیت سیاسی اجتماعی برای دانشجو معلمان از حیث دانشجو بودن موضوعیت دارد( مانند سایر دانشجویان)  و از حیث دانشجو معلم بودن طریقیت نیز دارد؛ دارای توجیه دو وجهی یا دو بعدی است و لذا ضروری تر و مستحق توجه و اهتمام بیشتر از گذشته است.
وی در ادامه به دومین نکته در این راستا اشاره و تاکید کرد: آزادی بیان در دانشگاه فرهنگیان باید بسیار محترم شمرده شود، به دانشجو معلمان باید اعتماد و اطمینان کرد. به آنها باید مجال کنشگری سیاسی داد تا از اشتباهات احتمالی خود نیز درس بگیرند. تشکل های اسلامی و کرسی های آزاد اندیشی محمل قانونی بسیار مناسبی برای این نوع کنشگری است، سیاست ما توسعه متوازن این تشکل ها با توجه به گرایش های مختلف سیاسی است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: متولیان فکری دانشگاه در حوزه فرهنگی مسئولیت برنامه ریزی برای بالابردن سطح اگاهی های سیاسی،  تاریخی و اجتماعی دانشجو معلمان را نباید نادیده بگیرند و با روش های مختلف باید آنان ترغیب به فهم عمیق تر پدیده های سیاسی  اجتماعی و تاریخی کنند.
دکترمهرمحمدی به عنوان سومین نکته خاطرنشان کرد: کنشگری سیاسی اجتماعی دانشجو، بویژه دانشجو معلم، نباید سایر انتطاراتی که از او می رود را تحت الشعاع قرار داده یا به حاشیه براند.
وی ادامه داد: این که چهره های فعال دانشگاه در این حوزه دانشجویان ناموفق در حوزه های آموزشی و پژوهشی باشند نه تنها از نظر مدیران دانشگاه قابل قبول نیست، بلکه حیثیت این رده از فعالیت ها را هم لکه دار می کند.