به مناسبت هفته پژوهش در در پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز برگزار شد:
همایش تبیین پرسش مهر 17 ریاست جمهوری
همایش تبیین پرسش مهر 17 ریاست جمهوری به مناسبت هفته پژوهش در پردیس فاطمه الزهرا(س) با حضور دکتر بدری مدیر امور پردیس های آذربایجان شرقی، دکتر باقری سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز، حسینی مسئول حراست استان، معرفت مدیر امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان، ابراهیم پور مشاور ناحیه 1 تبریز و جمعی از اساتید و دانشجومعلمان برگزار شد.
در این همایش پس از داوری، از میان مقالات ارسالیبه دبیرخانه 15 مقاله برگزیده که دو مقاله به صورت شفاهی و 13 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
دکتر بدری با بیان مطالبی پیرامون پرسش هوشمندانه ریاست جمهوری آن را مرتبط با مساله محیط پیرامونی ما دانست و گفت:برای یافتن علل به وجود آمدن این پدیده می بایست در دوران کودکی جستجو کرد.
وی خاطر نشان کرد: در این رابطه نقش تعلیم و تربیت بسیار کلیدی است و لازمه آن اصلاح تعلیم و تربیت هم در محیط خانواده و هم در بیرون از آن است.
مدیر امور پردیس های استان با بیان اینکه کنترل هیجانات از طریق تعلیم و تربیت صحیح امکان پذیر می باشد، افزود: باید با کسب مهارت های لازم از جمله زیستِ جمعی، مهارت برقراری ارتباط و راه اندازی سیستم بهداشت روان؛ می توان خشم را تنظیم و کنترل کرد.
در ادامه دکتر سعادتی استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تبریز از مهمترین عوامل سلامتی جامعه به سلامت اجتماعی و اقتصادی اشاره و بهداشت روان، خود مراقبتی و کنترل خشم را از مولفه های جامعه سالم عنوان و اظهار کرد: عامل به وجود آمدن خشونت عدم ارتباط صحیح با یکدیگر است .
وی با اشاره بر اهمیت نفس معلم در مهار و کنترل خشونت تصریح کرد: نقش معلم تعیین کننده است زیرا دانش آموز از معلم زندگی کردن می آموزد؛ هرچه معلم به صورت حرفه ایی کلاس را اداره کند دانش آموزان از سلامت روانی بیشتری برخوردار می شوند.
دکتر سعادتی با اشاره به طرح دانش آموز به عنوان سفیر سلامت، تصریح کرد: ارتقای فرهنگ سالم در دانش آموزان موجب تضمین سلامت جامعه است.
همچنین دکتر باقری سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز، به ارائه مقاله ای با عنوان مقایسه مشکلات رفتاری دانش آموزان پایه اول برحسب جنسیت در نواحی پنجگانه شهر تبریز پرداخت.
وی هدف از طرح پرسش مهر را به چالش کشیدن همه افراد، نهادها و سازمانها در ارتباط با مشکلات جامعه دانست و افزود: این طرح، روحیه پرسشگری و پاسخ به سوال و همچنین انگیزه های سوال کردن و جستجو را در بین دانش آموزان تقویت می کند.
دکتر باقری با تاکید بر نقش معلم در ارتباط با کنترل خشم تصریح کرد: معلم می تواند با استفاده از مهارتهای مدیریتی خود، عامل خشونت را در بین دانش آموزان ریشه یابی و از بین ببرد.
تجلیل از پژوهشگران برتر پردیس های استان پایان بخش این مراسم بود.