Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد:

نشست علمی بررسی راهکارهای اعتلای کیفیت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان همدان

همزمان با روز ملی کیفیت، سه شنبه 18آبان 95، نشست علمی بررسی راهکارهای اعتلای کیفیت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان همدان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، سرپرست مدیریت امور پردیس های استان وجمعی از  اعضای هیات علمی و همکاران و دانشجو معلمان پردیس های شهید مقصودی و شهید باهنر برگزار شد.

در  این نشست خزاعی مدیر کل آموزش پرورش استان همدان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، از معلم با عنوان طبیب دوار یاد کرد و رسالت معلم را آموزش و هنر وی را کشف استعداد و بسترسازی برای بروز آن دانست.

خزاعی با اشاره به اهمیت نقش اساتید دانشگاه فرهنگیان، از آنان خواست: دانشجو معلمان را در مسیری هدایت کنند که توان ارتباط گیری و فهم متقابل آنها بالاتر از دیگران باشد تا همین مفاهیم نیز در کلاس های درس آینده توسط آنان به نسل های آتی انتقال یابد.

وی ورود اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به کلاس های درس را خونی تازه در رگ های نظام تعلیم و تربیت دانست و با تاکید بر اهمیت درس کارورزی به عنوان تمرین عملی معلمی از دانشجو معلمان خواست: از این فرصت ذی قیمت به خوبی استفاده کرده و تجربه را با علم بیامیزند.

مدیر کل آموزش پرورش استان همدان با اشاره به اهمیت زبان و ادبیات فارسی، فراگیری و تسلط کامل بر آن را لازمه کار یک معلم موفق برشمرد.

همچنین  طی این نشست دکتر علیرضا علی صوفی مدیر امور پردیس های همدان به تبیین راهکارهای علمی و روش های ارتقا کیفیت در دانشگاه پرداخت.

وی با اشاره به پیشرفت های آموزشی حاصل شده پس از انقلاب اسلامی و بیان مفاهیم رشد علمی و توسعه علمی، تصریح کرد: اگر بگوییم رشد علمی پیشرفت خوبی داشته و توسعه علمی متناسب با آن حرکت نکرده و به نوعی جا مانده، بیراه نگفته ایم.

دکتر علی صوفی در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه علمی ناظر بر تولید علم، همان مفهوم مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می باشد که از آن با عنوان نهضت نرم افزاری نام می برند و بر آن تاکید دارند.

وی در ادامه رشد بدون توسعه را به خام فروشی تشبیه و آن را عامل هدر دادن سرمایه های اجتماعی برشمرد.

مدیر امور پردیس های همدان با استناد به آراء فرانسیس بیکن، جویندگان دانش را به سه دسته  کسانی که معلومات علمی را کسب می کنند و آن را انبار می کنند و آنان که  مطالب را درون خود پرورش می دهند و به دنبال کسب اطلاعات از بیرون نیستند و سومین گروه که مانند زنبور عسل اطلاعات را از بیرون می گیرند و بعد از تجزیه و تحلیل، آن را بومی و کارسازی می کنند تقسیم و اظهار کرد: دسته سوم  کسانی هستند که در دوران نهضت ترجمه اول از آن بهره برداری کردیم و بر اساس آن تمدن اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: اکنون که در دوران نهضت ترجمه دوم هستیم باید رشد علمی را به توسعه علمی تبدیل کنیم و بنا بر کلام مولای متقیان علی (ع) علم مسموع را به علم مطبوع مبدل سازیم.

دکتر علی صوفی در پایان سخنان خود گزارشی از آمار پذیرش ورودی های جدید و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را ارائه کرد.

در ادامه دکتر محسن ذوالقدر نسب از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان همدان، اولویت اول در ارتقا کیفیت آموزشی را نقش برجسته اساتید دانست و به بیان مطالبی پیرامون ارتقا فن بیان، رفع بی انگیزگی، عدم ارتباط استاد و دانشجو، نقش استاد راهنما، به عنوان عوامل تاثیر گذار بر اعتلای کیفیت آموزش پرداخت.

سخنرانی رحمانی رئیس اداره امور آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان همدان در خصوص مسائل آموزشی و نحوه ی آشنایی و بهره مندی دانشجو معلمان از آن،  تجلیل از مائده فکوری رتبه برتر کنکور و فرناز سلطانپور پژوهشگر فعال در دانشگاه فرهنگیان همدان و پخش فیلم کوتاه از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با موضوع تربیت کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه ها بود.