Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهر محمدی در اجلاس مدیران استانی و سرپرستان پردیس ها و مراکز تاکید کرد:

با تدوین برنامه جامع برای بخش های مختلف دانشگاه، تلاش ها و تصمیمات خود را بیش از پیش هم آهنگ و هم سو با مضامین برنامه راهبردی می سازیم

دکتر مهر محمدی در دوازدهمین اجلاس مدیران استانی و سرپرستان پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان با مروری بر سند راهبردی دانشگاه، به تبیین و تشریح این سند به ویژه پیوست های آن پرداخت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این نشست ضمن تبریک مناسبت های شریف و فاخر این ایام و خیر مقدم به مدیران با تاکید بر اهمیت سند راهبردی به عنوان نقشه حرکت آینده دانشگاه گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان شاهد اتخاذ تصمیمات کلیدی و استراتژیک بودیم که باید به درستی تشریح  و مورد توجه مدیران قرار گیرد.
وی افزود: همه ما باید تلاش ها و تصمیمات خود را هم آهنگ و همسو با دلالت ها و جهت گیری های برنامه راهبردی اتخاذ کنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد هیات امناء و راه پر فراز و نشیب  برای تصویب این سند تصریح کرد: پیش بینی چنین نشست ها و همایش هایی در زمان های مناسب، فرصت مطلوبی برای درنگ در مضامین این سند و گفتگو و تبیین برنامه راهبردی است.
وی در ادامه بر لزوم تدوین برنامه جامع مبتنی بر راهکارهای سند راهبردی در حوزه ها و معاونت های مختلف دانشگاه به منظور تحقق اهداف و اجرای سند راهبردی تاکید کرد.
دکتر مهر محمدی ضمن مروری بر شاخص های کلیدی تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان افزود: شاخص های 27 گانه نشان دهنده این واقعیت است که دانشگاه نسبت به آنچه که باید دست یابد، هنوز فاصله دارد.
 وی بعنوان نمونه به شاخص درصد پردیس های دانشگاهی منطبق بر استاندارد های توسعه پایدار  مطابق با افق چشم انداز گفت: بسیاری از واحد های دانشگاه، منطبق بر استاندارد توسعه پایدار (دانشگاه سبز) بعنوان شاخص کمتر مورد توجه بوده، تا سال 1404 باید 70 پردیس از استانداردهای مربوطه برخوردار شده باشند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان به شیوه های پذیرش دانشجو اشاره و اظهار کرد: تدوین شیوه های جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان از مقولات  مورد مناقشه بود که بسیاری از تصمیمات را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با اشاره به جنس تربیت معلم در دوره های اول و دوم ابتدایی و اهمیت تربیت حرفه ای برای این دوره اولویت پذیرش را بر اساس دوره 4 ساله دیپلم دانست.
سرپرست دانشگاه اضافه کرد: برای دوره دوم متوسطه مبنای پذیرش بر اساس روش 2 سال استفاده از ظرفیت های علمی سایر دانشگاه ها و 2 سال تربیت حرفه ای در دانشگاه فرهنگیان است.
 دکتر مهر محمدی با اشاره به سیاست های توسعه ای دانشگاه مبنی بر انطباق ویژگی های علمی، اخلاقی، اعتقادی و روانی داوطلبان با گزینش نظام تعلیم تربیت خاطر نشان کرد: اگر تنوعی در روش پذیرش دانشجو ایجاد شده است، ولی رعایت استاندارد های پذیرش دانشجو معلم باید با دقت اعمال شود.
وی اولویت استخدام را از بوم به بوم  و در چهارچوب تعریف بوم توسط مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: گرچه مطلوب پذیرش بر اساس ظرفیت های قومی، بومی و محلی است اما در برخی شرایط این تعریف را می توان در سطح استان توسعه داد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن تاکید بر جذب رتبه ها و استعداد های برتر در حرفه معلمی بر سیاست اهتمام به وضع مشوق های لازم برای جذب آنان به این حرفه اشاره و تصریح کرد: قانون متعهدین به خدمت مشوق بسیار خوبی برای جذب رتبه های زیر هزار کنکور سراسری بود به طوری که شامل بیش از 30 درصد از دانشجو معلمان ورودی سال 94 می شود.
وی ادامه داد:  این روش الزاما بهترین شیوه برای سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت و برای تربیت معلم نیست و نیاز به  تامل ببشتر در این زمینه حس می شود.
دکتر مهر محمدی تدوین این سیاست  را ناظر بر جستجو و طراحی مشوق هایی به دور از آفات مترتب با وضع آن مانند قانون متعهدین به خدمت و دادن مشوق لازم پس از احراز صلاحیت و شایستگی حرفه ای دانست.
وی همچنین ضمن بیان مطالبی در خصوص استاندارد سازی و تثبیت ظرفیت دانشگاه تامرز 78 هزار دانشجو معلم و معلم دانشجو در افق چشم انداز تصریح کرد: ظرفیت دانشگاه برای تربیت مستقیم و مدیریت شده 39 هزار دانش آموخته است که تا بر طرف شدن کامل نیاز آموزش و پرورش فاصله دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان راهکار تامین مابه التفاوت نیروی مورد نیاز را برون سپاری و آموزش آنان تحت نظارت فرایندی و برایندی دانشگاه فرهنگیان در سایر دانشگاه ها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه توسعه واحد های دانشگاهی مطلقا ممنوع است و پردیس ها می بایست تا سقف 64 پردیس دانشگاهی ساماندهی شوند افزود: مراکز تابعه دانشگاهی داخل مرکز استان تبدیل به واحد های بهسازی منابع انسانی کوتاه مدت و ضمن خدمت خواهند شد.
دکتر مهر محمدی هدف از تبیین سند راهبردی در این نشست را اهمیت این سند و لزوم توجه ویژه به آن عنوان و ابراز امیدواری کرد: قطار دانشگاه به یاری خداوند در این ریل برای رسیدن به شعار راهبردی حرکت کند و دانشگاه فرهنگیان تبدیل به مرکزی شود که در آن تربیت معلم با  رعایت اقتضائات کیفی صورت گیرد.