Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر کیانی در دوازدهمین اجلاس روسای دانشگاه:

ضرورت گذر از ارزیابی ادراکی به ارزیابی عملکردی

دکتر کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در دوازدهمین اجلاس مدیران استانی و سرپرستان پردیس ها و مراکز، با اشاره به اقدامات این معاونت در سه حوزه دفتر نظارت و ارزیابی، مدیریت بالندگی و سنجش گفت:  استقرار مدیریت استانی بر اساس شاخص های 26 گانه طراحی شده ارزیابی شدند و در این حوزه تصمیمات لازم اتخاذ شد و بزودی دوره دوم این ارزیابی آغاز می شود.

وی همچنین بر ارزیابی مدیران پردیس ها و مراکز بر اساس نگرش سنجی اشاره و تصریح کرد: سنجش مدیران پردیس ها و مراکز بر اساس شاخص های عملکردی و ادراکی در سطح استان و ستاد انجام شده و کارنامه ای در این زمینه نیز تهیه می شود.

دکتر کیانی از استقرار سه سامانه مدیریت عملکرد کارکنان، عملکرد سازمانی و سامانه ایده (بالندگی) در دانشگاه خبر داد و افزود: این اقدامات در دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار انجام شده است.

وی بیشترین سهم مشارکت استان ها در استقرار سامانه عملکرد را مربوط به استان های گیلان، زنجان، همدان، چهارمحال و بختیاری و قزوین با مشارکت قریب به 100 درصد عنوان کرد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با بیان اینکه در تمامی حوزه های دانشگاه برنامه های عملیاتی و اهدافی برای تحقق وجود دارد گفت: در سامانه  مدیریت عملکرد سازمانی  فعالیت های برنامه ای و غیر برنامه ای براساس ارزیابی مشارکتی سنجش می شود.

وی اضافه کرد: در این سامانه مشخص می شود چه میزان از برنامه ها تحقق پیدا کردند و پیشرفت و مستندات کیفی و کمی این بخش خاص چگونه است.

دکتر کیانی با اشاره به ارزیابی کیفیت و عملکرد آموزشی دانشگاه فرهنگیان در استان ها خاطر نشان کرد: از استان ها می خواهیم که چگونگی نگهداشت نیروهای کارآمد مامور و یا جابه جایی و انتقال نیروها و یا میزان ارتقاء ماموران آموزشی را گزارش کنند.

وی با اشاره به انجام ارزیابی درونی در 12 استان و 56گروه آموزشی تصریح کرد: در این استان ها فرایند ارزیابی درونی آغاز شده که فرایندی کاملا مشارکتی است و از سوی اعضاء گروه انجام می شود.

معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه ادامه داد: با ارزیابی درونی و ثبت وضعیت هر یک در سامانه  از اوضاع و تقویم آموزشی و فرهنگی خود آگاه می شود.

وی با تاکید بر توجه به ارزیابی کارکنان در دانشگاه از مسئولان خواست: براساس عدالت، انصاف و ارزیابی دقیق این سنجش صورت گیرد.

دکتر کیانی با بیان اینکه باید از ارزیابی ادراکی و نگرش سنجی به سمت ارزیابی عملکردی حرکت کنیم خاطر نشان کرد: ما باید از فرهنگ پاسخگویی صرف به سمت ارتقاء کیفیت در عملکرد سوق یابیم.

وی با اشاره بر تاثیر بسزای تجربیات گذشته در برگزاری دوره مهارت آموزان ماده 28 تصریح کرد: برنامه دوره های مهارت آموزان از اواخر اسفند و فروردین سال آینده آغاز خواهد شد گرچه مهارت آموزان این دوره در سال آینده معلم نخواهند بود.

معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت، دانشگاه استان های یزد، قم و آذربایجان غربی را موفق در برگزاری مطلوب آزمون صلاحیت حرفه ای مهارت آموزان و استان های کرمانشاه، گلستان، قم و اصفهان را استان های برتر در برگزاری این دوره عنوان کرد.

وی همچنین در این نشست به ارائه گزارشی از دوره های برگزار شده در سطح استان ها و تبیین برنامه ها و اولویت های آتی این حوزه در دانشگاه پرداخت.