Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر صادق زاده در اجلاس سرپرستان پردیس ها، مراکز و مدیران استانی:

تاکید بر شایستگی محوری در تربیت معلم

در نخستین روز از اجلاس مدیران استانی و سرپرستان پردیس ها و مراکز حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده مشاور در امور فرهنگی سرپرست دانشگاه ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت از حمایت  و همراهی سرپرست، مسئولان و مدیران دانشگاه فرهنگیان در تحقق برنامه های این حوزه در دوره تصدی خود تشکر و قدر دانی کرد.

 

دراین نشست وی با تاکید بر شایستگی محوری در تربیت معلم به بیان ویژگی ها و چگونگی تحقق آن در دانشگاه فرهنگیان پرداخت.

 دکتر صادق زاده با اشاره به بازنگری های انجام شده در برنامه درسی تربیت معلم و ابعاد آن گفت: کل جریان تربیت معلم بر اساس نگاه جدید سامان یافته که مهمترین آن بحث شایستگی محوری است.

وی با بیان اینکه بحث کسب شایستگی های حرفه معلمی باید محور اصلی برنامه های تعلیم و تربیت قرار گیرد تصریح کرد: در سند تحول بنیادین تعریف تربیت، با نگاهی هویت محور بوده که در آن توجه به کسب شایستگی ها بسیار مهم و راهی برای تکوین و تعالی هویت در متربیان است.

مشاور امور فرهنگی سرپرست دانشگاه ادامه داد: معلم تنها به امر آموزش علم و مهارت نمی پردازد بلکه وظیفه یاری دهنده تکوین و تعالی متربیان و رشد مخاطبان را بر عهده دارد.

 وی مبانی تربیت معلم را مبتنی بر برنامه شایسته محور دانست و خاطر نشان کرد: همه عناصر و ارکان دانشگاه باید در خدمت کسب شایستگی های عام و حرفه ای دانشجو معلمان باشند.

دکتر صادق زاده با اشاره به شایستگی محوری، تربیت محوری، تلفیقی بودن و انعطاف پذیری به عنوان رویکردهای حاکم بر برنامه درسی تربیت معلم افزود: در برنامه درسی تربیت معلم، نگاه، دانش محور و مهارت محور نیست بلکه شایستگی محور است.

مشاور امور فرهنگی سرپرست دانشگاه تصریح کرد: برنامه درسی شایستگی محور همه تجارب مکتسب در محیط یادگیری را شامل می شود و تمامی آموزش های مستقیم و غیر مستقیم، درسی و غیر درسی برای رسیدن به شایستگی است.

وی با بیان اینکه معمولا برای تحقق شایستگی به فرصت های مستقیم و غیر مستقیم توجه می شود گفت: در کسب شایستگی های معلمی نباید از سطوح غیر رسمی و غیر متشکل یا فرصت های محیطی غافل ماند.

وی با تاکید بر ضرورت تفکر در چگونگی کسب شایستگی تصریح کرد: چگونگی و اولویت های شایستگی نیازمند هم اندیشی و داد و ستد تجارب در این خصوص است تا دانشگاه فرهنگیان حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد.