مشاور عالی سرپرست دانشگاه فرهنگیان:
لزوم تمرکز بر دروس تربیتی و موضوعی برای تحول در دانشگاه
مشاور عالی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: توجه به دروس دانش تربیتی و موضوعی فرصت مناسبی برای تحولات مثبت در دانشگاه ایجاد کرده است.
دکتر صدری مشاور عالی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در دوازدهمین اجلاس سالانه سراسری سرپرستان پردیس ها، مراکز آموزشی عالی و مدیران استانی دانشگاه به مدیریت دروس مربوط به دانش تربیتی و موضوعی اشاره داشت و گفت: اگر در دروس PCK نتوان فعالیت ها را با امور فرهنگی ادغام کرد کاری از پیش نمی بریم البته آنچه در برنامه دروس فرهنگی تعیین شده ، مقصود این دروس نبوده و هدف همسویی آموزش های غیر رسمی با این دروس است.
صدری ادامه داد: کار فرهنگی تا زمانی که بر محور یادگیری قرار نگیرد موفق نمی شود لذا برای یادگیری این دروس باید در دانشجویان برای کسب این آموزه ها ایجاد علاقه کرد.
مشاور عالی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش های غیر رسمی باید بر PCK متمرکز شود و اکنون قابلیت عظیمی در دانشگاه فراهم شده که امیدواریم تداوم یابد.
وی عنوان کرد: برای تحقق و اجرای این امر پردیس ها نیز از حالا باید بسیج شوند.
صدری با اشاره به اینکه حرکت از آموزش های ساختاریافته در تربیت معلم به آموزش های ساختارنیافته انجام شده است، گفت: برای شکل گیری صحیح PCKتوجه به 2 توصیه ساماندهی آموزش های ساختارنیافته و همچنین ورود فرهنگ به این عرصه برای تولید دانش بومی تربیت معلم باید مورد توجه قرار گیرد.