دکتر حاجی بابایی در دیدار نوروزی با سرپرست و اعضای هیأت رییسه دانشگاه فرهنگیان:
انتظار ما این است که معلمان آموزش و پرورش، هیأت علمی شوند.
صبح امروز یکشنبه 18/1/92 دکتر محبی نیا به همراه جمعی از مسؤولان دانشگاه فرهنگیان در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش با دکتر حاجی بابایی دیدار کردند. در ابتدای این جلسه، دکتر محبی نیا، هدف از حضور اعضای هیأت رییسه دانشگاه فرهنگیان را تبریک سال نو عنوان کرد و با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پرورشی و پژوهشی مبتنی بر سابقه ای درخشان است، تأسیس این دانشگاه را مدیون تلاش و زحمات مسؤولان نظام، به ویژه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت و بزرگانی همچون شهیدان رجای
صبح امروز یکشنبه 18/1/92 دکتر محبی نیا به همراه جمعی از مسؤولان دانشگاه فرهنگیان در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش با دکتر حاجی بابایی دیدار کردند.
در ابتدای این جلسه، دکتر محبی نیا، هدف از حضور اعضای هیأت رییسه دانشگاه فرهنگیان را تبریک سال نو عنوان کرد و با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پرورشی و پژوهشی مبتنی بر سابقه ای درخشان است، تأسیس این دانشگاه را مدیون تلاش و زحمات مسؤولان نظام، به ویژه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت و بزرگانی همچون شهیدان رجایی و باهنر و تأکیدات امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و پیگیری های وزیر سختکوش آموزش و پرورش و اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست.
وی، توفیق دکتر حاجی بابایی در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش را معطوف به این نکته دانست که در دیدارهای گوناگون با معلمان بر معلم بودن آنها تأکید ویژه ای نموده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد سال 92 برای دانشگاه فرهنگیان سالی سرشار از دست یابی به موقعیت و جایگاه عالی در عرصه فرهنگ و اندیشه، تربیت، تهذیب، تحول بنیادین و حیات طیبه و نورانی کردن جامعه باشد.
دکتر حاجی بابایی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های اعضای دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور، سال 1391 را پرکارترین سال آموزش و پرورش توصیف نمود و اجرای 40 سیاست اجرایی در سطح کشور که از میان آنها سه طرح نظام جدید آموزشی، تأسیس دانشگاه فرهنگیان و برنامه درسی ملی که به صورت قانون درآمد را از مهم ترین این اقدامات برشمرد و گفت: برنامه درسی ملی بعد از سند تحول بنیادین نقشه راه کتب درسی، روش های تدریس، روزها و ساعات و برنامه درسی و ... را معین می کند که به لطف خدا درآخرین روز سال 91 پس از سه سال کار کارشناسی، با امضای رییس جمهور ابلاغ شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به رغم محدودیت های مالی، پرداخت پایان سال 91 بهتر از سال 90 انجام شده افزود: از آغازین روزهای سال 92 تاکنون وزارتخانه در تلاش های پیگیر از جمله برگزاری همایش دو روزه مدیران کل استان ها بوده و با لطف و فضل الهی در طول تعطیلات نوروزی نیز یک میلیون خانواده با شش میلیون نفر و با سیزده میلیون نفر روز، بنا به اعلام سازمان گردشگری با 98 درصد رضایتمندی، در مراکز وابسته به وزارت آموزش و پرورش اسکان یافته اند.
دکتر حاجی بابایی با بیان اینکه آنچه در منظر پیش روی ماست، هیأت علمی شدن معلمان است، خاطرنشان کرد: اگر مدیر مدرسه ما روزی به جایی برسد که هیچ دغدغه ای به جز " آموزش " و " پرورش" نداشته باشد، می توان دریافت که تمامی ضعف ها برطرف شده است، همچنین اگر روزی بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، از رییس جمهور نظام تا تمامی مسؤولان به این نکته قائل شوند که در تخصیص و توزیع اعتبار، اول باید بودجه را به معلم اختصاص دهند، آن گاه دیگر مشکلی فرا روی نظام آموزش و پرورش کشور نخواهد بود.
وی گفت: در افق پیش روی ما جوانان جامعه باید به جایی برسند که وقتی از آنها پرسیده می شود که در آینده چه شغلی را انتخاب می کنید، گزینه اول همه آنها معلمی باشد.
وزیر آموزش و پرورش در بیان تحقق مقدمه این امر افزود: هم اکنون تعدادی از دانشجویان دانشگاه ها از رشته تحصیلی خود، جهت شرکت در آزمون سال جاری و انتخاب دانشگاه فرهنگیان انصراف داده اند و این امر ما را بر آن می دارد که برای جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید اهتمامی ویژه داشته باشیم، باید کاری کرد که تمام نخبگان و اساتید دانشگاه ها درخواست انتقال و دغدغه حضور در دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند.
دکتر حاجی بابایی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت ابتدا باید قله را ساخت و معلم را به آن قله فرستاد و سپس از دانش آموزان خواست که دستان خود را به دست معلمان بسپارند.
وی در پایان با استقبال از تمامی نقدها و نقل های موجود در جامعه پیرامون آموزش و پرورش، آن را فرصتی مغتنم برای نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: این ها به خاطر سرعت گرفتن و مطرح شدن تلاش هاست، و در این راستا باید گفتمان آموزش و پرورش، گفتمان قالب در جامعه باشد.