Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
با مشارکت و حمایت کرسی یونسکو و به همت دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برگزار شد:

نشست تخصصی یادگیری مادام العمر و توسعه حرفه ای معلمان علوم تجربی؛ فرصت ها و چالش ها

نشست تخصصی یادگیری مادام العمر و توسعه حرفه ای معلمان علوم تجربی که با مشارکت و حمایت کرسی یونسکو و به همت دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با حضور دکتر زینلی پور معاون پژوهش دانشگاه هرمزگان، سلیمانی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ دکتر نصیری معاون پژوهشی پارک علم و فناوری استان هرمزگان؛ اساتید آموزشی علوم دانشگاه فرهنگیان و جمعی از دانشجومعلمان چهارشنبه 95/01/10در پردیس شهید بهشتی هرمزگان برگزارشد.

در شروع مراسم دکتر ضیایی مدیر امور پردیس های استان هرمزگان به بیان مطالبی پیرامون توجه دانشگاه فرهنگیان به تربیت معلمانی فکور و اقدامات و برنامه هایی که در این راستا در پردیس های استان انجام شده بود پرداخت.

در ادامه دکتر زینلی پور سخنانی در خصوص توسعه حرفه ای معلمان و ویژگی های آن؛ یادگیری مادام العمر و اهمیت و تاثیرات آن برکیفیت آموزشی بیان کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیازمندی جامعه به دانش آموزان خلاق و شهروند مطلوب باعث می شود که برنامه ریزان در این حوزه به دنبال معلمانی موثر باشند تا با افزایش کارایی آنان به این اهداف  دست پیدا کنند، افزود: این مهم  با تغییر نقش معلم از مخابره کننده اطلاعات به تسهیل گر آموزش امکان پذیر می شود.

سخنان دکتر نصیری معاون پژوهشی پارک علم و فناوری استان هرمزگان پیرامون اقدامات انجام شده در زمینه فعالیت های دانش آموزی و همچنین زمینه های ممکن برای حضور معلمان و سخنان سلیمانی در خصوص اهداف کانون و شیوه فعالیت ها،  ارائه  آماری از معلمانِ همراه با این مراکز و محورهای موثر برای همکاری معلمان از دیگر بخش های برنامه بود.

 جلالی یکی از معلمان منتخب علوم تجربی مدارس استان در ادامه جلسه به بیان مطالببی پرداخت و گفت: پس از گذشت سالها به این نتیجه رسیده ایم که در کلاس درس نه به عنوان یک معلم رسمی بلکه به عنوان همراه و یادگیرنده رفتار کرده و از این نگرش نتایج مناسبی گرفته ایم.

وی افزود: مهارت دست ورزی علوم یکی از مهم ترین فعالیت ها برای یادگیری معلمان به شمار می آید.

این معلم منتخب علوم تجربی ادامه داد: یادگیری در هر سطح و در هر جایی ممکن است و با کمترین امکانات می توان تجربیات  ارزشمندی را کسب کرد.

 عسگری یکی دیگر از فعالان  حوزه آموزش غیررسمی در آموزش ریاضی نگاه جدی تر در خصوص آموزش حل مسائل به دانش آموزان از طریق درگیری با مسائل روز دنیا را یکی ازبهترین فاکتورهای آموزش دانست.

وی در ادامه با ذکر چند مثال از به کار گیری روش بازی برای آموزش تمامی مفاهیم حل مسئله به مفهوم یادگیری در هر لحظه تاکید کرد.

درپایان معاونین آموزشی و پژوهشی پردیس ها برنامه های به بیان سخنانی پیرامون برنامه های جاری در دانشگاه از جمله ایده ناب و ژورنال کلاب در راستای تربیت معلم پژوهنده پزداختند.

شایان ذکر است جلسه دوم این نشست بصورت تخصصی تر در هفته های آینده برگزار خواهد شد.