Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
برگزاری مراسم هفته ی پژوهش در روز "مرجعیت علمی، اقتدار علمی"

در پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی

مراسم گرامی داشت هفته پژوهش، دوشنبه، 25 آذر، که روز " مرجعیت علمی، اقتدار علمی" نامیده شده است، در پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی، برگزارشد.

در این جلسه که، با مشارکت دو پردیس شهید باهنر، برادران و امام سجاد (ع)، خواهرانِ خراسان جنوبی و با حضور اساتید، مسؤولین ودانشجومعلمان پردیس های استان، برگزار شد،  استاد ایرج مهدی زاده، از محققیق وپژوهشگران کشوری واستانی وعضو هیأت علمی پردیس شهید باهنر، ابتدا هفته پژوهش و فناوری را با توجه به شعار اساسی هفته پژوهش«پژوهش و خلاقیت، کلید تحول در تربیت» به همه دانش پژوهان، نخبگان ومحققان به ویژه همکاران و دانشجو معلمان تلاشگر دانشگاه فرهنگیان تبریک گفته و از خداوند، توفیق خدمت به این جمع مؤثر در عرصه ی تربیت را طلب کرده و گفت: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعة پایدار در هر کشور به شمار می آید، اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد. بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود. ازاین رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است.

وی، افزود: پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعة کشورهای پیشرفته در نتیجة سرمایه گذاری در بخش پژوهش است که حجم وسیع پژوهش های علمی در کشورهای توسعه یافتة صنعتی گویای این واقعیت است.

مهدی زاده، تأکید کرد: تحقیق و پژوهش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به جرأت میتوان گفت که همه پبشرفت های علمی، صنعتیف پژوهشیف تکنولوژی و جامعه شناسی بر پایه تحقیق و پژوهش استوار است

وی، اصلی ترین و مهمترین شیوه ارائه نتایج یک مطالعه و تحقیق را تهیه مقاله پژوهشی دانست و گفت: پژوهش های معلم محور مبتنی بر موضوعات مرتبط با کلاس درس است و فرایند پژوهش، مبتنی بر جست وجو و اکتشاف در موضوعات اساسی کلاس درس برای توسعه یادگیری در میان دانش آموزان است، رویکرد، معلم پژوهنده هم به توسعه حرفه ای معلمان کمک می کند و هم مشارکت فعال آنها را در حل مشکلات موجود در کلاس درس فراهم می سازد.

مهدی زاده، خاطر نشان کرد: پژوهش در آموزش و پرورش، در صدد مطالعه و حل مسایل آموزشی است، بنابر این پژوهش در آموزش و پرورش یک فعالیت کاربردی و مأموریت گراست از این رو نتایج آن باید به طور مشخص در سطح مدرسه تأثیر گذار باشند. به این ترتیب، پژوهش در آموزش و پرورش تنها زمانی به اهداف و ماموریتهای خود نایل خواهد شد که نتایج آن در مدرسه و کلاس درس و در مسیر بهبود فعالیتهای آموزشی، پرورشی و یادگیری به کارگرفته شود.

شایان ذکر است، 45دقیقه از این جلسه، به صورت کارگاه آموزشی روش تحقیق ومطالعه برگزار شد و در پایان، دانشجویان حائز رتبه های علمی برتر واساتید ودانشجویان پژوهشگر، محقق، مؤلف و نویسنده، با اعضای کمیته های پژوهشی، مورد تقدیر قرار گرفتند.