مدیر امور پردیس های استان اصفهان در کرسی یونسکو عنوان کرد:
کرسی ها منبع تولید فکر و پل ارتباطی بین دانشگاه ها، جامعه مدنی، جوامع محلی، پژوهش وسیاستگذاری است
دکتر عروف زاد مدیر امورپردیس های استان اصفهان در جلسه کرسی یونسکو با عنوان " معلمان به مثابه یادگیرندگان مادام العمر " که یکشنبه 12 دی 1395 برگزار شده بود، ضمن تشکراز حضور اساتید و قدردانی از دکترمهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان به عنوان عضو کرسی یونسکو و زمینه ساز اجرا و برگزاری کرسی ها در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در بسیاری از موارد کرسی ها منبع تولید فکر و پل ارتباطی بین دانشگاه ها، جامعه مدنی، جوامع محلی، پژوهش وسیاستگذاری هستند.
دکتر عروف زاد ادامه داد: هدف کلی این کرسی ایجاد و ارتقای سیستم یکپارچه پژوهش، آموزش، اطلاع رسانی و مستند سازی فعالیت های ناظر بر توسعه حرفه ای معلمان است .
وی همچنین با اشاره به اینکه کرسی " معلمان به مثابه یادگیرندگان مادام العمر" که حوزه های متعددی از اولویت های یونسکو رادرحوزه آموزش در بر می گیرد افزود: اهمیت فعالیت های کرسی دررشد مهارت های حرفه ای معلمان وحوزه تربیت معلم بیشتر آشکار می شود.
مدیر امور پردیس ها استان با تاکید بر اهمیت شرایط و موقعیت فیزیکی در یادگیری تصریح کرد: ما به عنوان یک عضو هیئت علمی یا استاد ممکن است در فضای کلاس و یا سالن سخنرانی با آشفتگی روانی روبرو شویم که این مسئله مبنای علمی دارد.
وی اضافه کرد: تمام چیدمان ها ورنگ آمیزی های اطراف ونحوه ی قرارگرفتن و فاصله مخاطبین هر یک می تواند روی فضای یادگیری تأثیرگذار باشد و رفتارها را جهت دهد.
دکتر عروف زاد با اشاره به مؤلفه های گوناگون تاثیرگذار در رفتار خاطر نشان کرد: موقعیت فیزیکی به عنوان جرقه ای است که می تواند در روند ایجاد یادگیری تاثیرگذار باشد.
وی با ذکر تئوری اثر پروانه ای در حوزه مدیریت افزودند: اگر معلم بتواند با رفتار و دانش خود جرقه ای در ذهن مخاطبین بزند بسیار می تواند اثرگذار باشد.
مدیر امور پردیس های استان در پایان ابراز امیدواری کرد: این جلسات بتواند در ارتقاء سطح نگرش و دانش معلمان درحوزه ی معلمی مؤثر باشد.