Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر آقا حسینی در نشست کرسی یونسکو گفت:

هویت و شخصیت متعالی انسان بدون یاد دهی امکان بروز ندارد

مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان میزبان کرسی یونسکو با موضوع "معلمان  به مثابه یادگیرندگان مادام العمر" یکشنبه 12 دی 95  با حضور اساتید دانشگاه ها و مسئولین استانی بود.

در این نشست که در پردیس فاطمه زهرا (س) برگزار شده بود، دکتر آقا حسینی  سرپرست پردیس شهید باهنر اصفهان ضمن معرفی برنامه ی شبکه یکپارچه سازی دانشگاه ها که تحت عنوان کرسی یونسکو مطرح شد، گفت: این برنامه  ازسال 1992 به منظور ترویج همکاری های  بین المللی و به اشتراک گذاری دانش وکار مشترک در حوزه های مختلف آموزش علوم طبیعی واجتماعی ،فرهنگ وارتباطات وعلوم اساسی موردنیاز جوامع  راه اندازی شد تا بتواند چالش های اساسی حیات بشررا شناسایی و برای آن راهکار بیابد؛ اینکه چه باید کرد وچگونه باید زندگی را کیفیت بخشید و نهایتا به هدف اصلی که سعادت انسان است رسید.

وی اضافه کرد:  دانشگاه فرهنگیان  به عنوان متوالی اصلی تعلیم وتربیت وبسترساز تحقق سند تحول بینادی دراین مسیر به دنبال اشتراک گذاری دانش موجود در بین فرهنگیان واساتید محترم دانشگاه است .

دکتر آقا حسینی  با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه و تأکید بر  امر آموزش، تربیت، نگرش و شخصیت معلم تصریح کرد: نقش الگویی بودن دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت کشور سبب شد تا این دانشگاه پیشنهاد اجرای کرسی هارا با تاکید برمضمون یادگیری مادام العمر به یونسکو بدهد تا بتواند زمینه اشتراک گذاری دانش را فراهم سازد .

در پایان این نشست پس از ارائه مطالب از سوی اعضای پنل دکتر آقاحسینی مدیر کرسی ضمن اشاره به شعار یونسکو به جمع بندی مطالب طرح شده پرداخت و اظهار کرد: انسان موقعی یادگیرنده مادام العمرخواهد شد که یاد دهنده مادام العمر باشد .

وی اضافه کرد: هر دوبعُد باید همزمان دیده شود وگرنه نیمی از حقیقت رافراموش کرده ایم. هویت انسان و شخصیت متعالی انسان  بدون یاد دهی امکان بروز ندارد .

دکتر آقاحسینی  ضمن بیان برخی نکات  اساسی مطرح شده در این کرسی ومجموعه ای از بایدها ونبایدها وچگونگی ها و با اشاره بر اینکه معلم  به مثابه  یادگیرنده و یاد دهنده مادام العمر مستلزم یک سری پیش بایست های جدی در جامعه است  تصریح کرد: اگر این پیش بایسته ها ایجاد نشود  به سختی  می توان  به توسعه  دست یافت .

وی ادامه داد: هیچ بحثی وگفتاری  درجامعه نمی تواند  به سرانجام  برسد مگر اینکه نظریه پردازی شود و نظریه پردازی  بومی سازی شده که با جامعه و فرهنگ دینی واعتقادی جامعه ما هماهنگ باشد.

سرپرست پردیس شهید باهنر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: باید تمام تلاشمان بر این باشد تا معلمان روی منحنی یادگیری قرار گیرند . اگر معلم از روی محور  منحنی یادگیری خارج شود جامعه نیز از منحنی یادگیری خارج خواهد شد و کسی که یاد نگیرد و یاد ندهد صرفا یک حیات تصنعی خواهد داشت .