Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهرمحمدی در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر عنوان کرد:

دانشگاه فرهنگیان به دلیل جایگاه و ماموریت ویژه اش از علل مبقیه انقلاب است

دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور وزیر آموزش و پرورش دوشنبه 18 بهمن در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد طی سخنانی فرصت خدمتگزاری در جمهوری اسلامی ایران را برای تمامی خدمتگزارن فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: ما مدیران هیچوقت از نظام طلبکار نبوده ایم و نیستیم و برای فراهم آمدن چنین فرصتی برای خدمتگزاری شاکریم و شکر مدیریت و ایفای نقش در مدیریت دانشگاه فرهنگیان را با تلاش بیشتر  در جهت اعتلای دانشگاه به جا می آوریم.

وی دانشگاه فرهنگیان را به دلیل  داشتن ماموریت ویژه یعنی تربیت معلم یکی از پیوست های فرهنگی استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: می توان دانشگاه را بدلیل این ماموریت فوق العاده و جایگاه ویژه اش  به عنوان یکی از علل مبقیه انقلاب معرفی کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان همچنین دانشگاه فرهنگیان را به عنوان یکی از نهاد های ویژه مولود انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: برای اینکه این دانشگاه به درستی نقش خود را ایفاء کند باید با آن همانگونه برخورد شود و مورد حمایت، عنایت و پشتیبانی قرار گیرد که با سلف خود یعنی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مولود نخست انقلاب در حوزه آموزش عالی در طی 30 سال گذشته برخورد شده است.

وی با تاکید بر محوریت کیفیت در برنامه های دانشگاه در طول دوره مدیریت خود تصریح کرد: بر این باوریم که تربیت یک معلم با کیفیت بهتر از 100 معلم بی کیفیت و میان مایه است.

دکتر مهر محمدی با بیان اینکه براساس شعار استراتژیک دانشگاه برآنیم تا رکن تحول و تعالی در آموزش و پرورش باشیم گفت: اقتضای این شعار آن است که معیار کیفیت را همواره به یکدیگر متذکر شویم و در سیاستگذاری ها نصب العین خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اقدامات مهمی که در راستای توجه و تاکید بر مسئله کیفیت  در دانشگاه انجام شده است اظهار کرد: طبیعی است که اگر قرار باشد کیفیت آسیب نبیند کمیت باید مهار شود.

سرپرست دانشگاه در ادامه اضافه کرد: به منظور اقامه کیفیت در دانشگاه فرهنگیان، نوع مواجهه با انباشت دانشجو معلم در سال های نخست تاسیس ادامه نیافت.

 وی بازنگری در برنامه درسی با تاکید بر پرورش شایستگی های معلمان را از اقدامات دانشگاه عنوان و تصریح کرد: براین اساس معلمان آینده باید سفیران سلامت و صیانت از محیط زیست، کنشگران اجتماعی، توانا در شناسایی و هدایت استعدادهای برتر،  دارای خودباوری تمدنی، آشنا با تعلیم و تربیت چند فرهنگی و پژوهنده باشند و از شایستگی ترکیبی موضوعی تربیتی هم  بهره کافی داشته باشند.

دکتر مهرمحمدی همچنین بر جذب هیات علمی جدید، تصویب ساختار تشکیلاتی جدید با هدف چابک سازی و تمرکز زدایی و توسعه پژوهش به رغم ناهمواری هایی برای ایجاد تحرک در آن را از جمله فعالیت های  دانشگاه در راستای تاکید و توجه به امرکیفیت برشمرد.

وی درخصوص ایده طرح اصلح یا سنحش صلاحیت حرفه ای  خاطر نشان کرد: در پایان دوره برای ما به عنوان دانشگاه باید کسب درجه مقدماتی اجتهاد  در معلمی توسط دانشجو احراز شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی در دانشگاه با ورود نگاه تازه به این حوزه تصریح کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی با تاکید بر غیر الزامی بودن شرکت در فعالیت ها انجام گرفت زیرا به جد بر این باوریم که اجبار در این عرصه به ریا و نفاق می انجامد.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت های قرآنی در دستور کار دانشگاه بود، کارورزی های فرهنگی، کنش های سیاسی در قالب تشکل ها و ایران شناسی را بخشی از دامنه فعالیت های فرهنگی با نگاه تازه به این عرصه برشمرد.

دکتر مهرمحمدی با اشاره به تصویب برنامه راهبردی و  اتصال آن به برنامه عمل سالیانه دانشگاه افزود: همچنین در این راستابه عنوان ابتکار سازمانی موافقت نامه های بودجه ای نیز با معاونت های دانشگاه و مدیران استانی منعقد کردیم.

وی در پایان با تاکید بر راهبرد رضامندی دانشجو معلمان به عنوان ولی نعمتان مدیریت دانشگاه اظهار کرد: مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه فرهنگیان از نوع وکالت است و مهمترین ذی نفعان و موکلان ما نیز دانشجو معلمان هستند. پس جلب رضایت آنان باید در کانون توجه باشد و گرنه مدیریت مشروعیت نخواهد داشت.