دکتر کچوئیان در دوره بالندگی حرفه ای کارشناسان ارزیابی در نوشهر عنوان کرد:

ارائه بازخورد و قدردانی از اقدامات مهمترین اصل مدیریت

 

در بخش آموزشی دوره بالندگی حرفه ای کارشناسان نظارت و ارزیابی سراسر کشور، دکتر کچوئیان مدیر بالندگی حرفه ای دانشگاه ضمن خیر مقدم و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه بالندگی پرداخت.

وی به برگزاری دوره های بالندگی برای اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی، طراحی و راه اندازی سامانه بالندگی، تدوین مدل نیاز سنجی اعضای هیات علمی مبتنی بر شایستگی، فراهم سازی زمینه غیر متمرکز اجرای فرصت های بالندگی در استان ها، تامین نیروی انسانی، تدوین نظام نامه بالندگی و انتشار نامه بالندگی به عنوان برخی از اقدامات مهم این مجموعه اشاره کرد.

دکتر کچوئیان در تبیین رویکردهای جدید در حوزه بالندگی سازمانی به تعریف تعلق سازمانی و ویژگی های کارکنانی که به سازمان تعلق خاطر دارند و وظیفه مدیران در قبال آنان پرداخت.

وی داشتن تعلق به سازمان، عدم تعلق و علاقه بر اساس منافع شخصی را از حالت های ممکن در ارتباط میان سازمان و نیروهای انسانی آن دانست.

مدیر  بالندگی تحلیل و نقد سازمان، اعتقاد به سازمان شاغل در آن، ماندگاری و جهد و تلاش برای رسیدن به اهداف سازمان را از ویژگی های تعلق سازمانی کارمند برشمرد.

وی در ادامه با بیان این که جریان در سازمان به صورت کاملا تعاملی و دو سویه است، خاطر نشان کرد: مدیران  نیز برای ایجاد و نگهداشت تعلق سازمانی  وظایفی و تعهداتی نسبت به کارمندان دارند.

دکتر کچوئیان ابلاغ شفاف مطالبات و وظایف به کارمندان  و تلاش در جهت قانع کردنشان را از وظایف مدیر عنوان و گفت: مدیران برای انجام فعالیت های سنگین نیاز به تعامل با نیروی انسانی و کوشش برای قانع کردن آن ها دارند، هرچه توان مدیران برای قانع کردن بیشتر باشد کارمندان به آن ها نزدیک تر و در رسیدن به اهداف موفق تر خواهند بود.

وی بهترین استراتژی برای ایجاد حس مهم بودن و دیده شدن کارمند را ارائه بازخورد دانست و تصریح کرد: مدیران برای انجام کار توسط کارکنان لازم است که اطلاعات، ابزار و امکانات لازم را برای آنان فراهم کنند.

مدیر  بالندگی انتخاب فرد مناسب براساس دانش، مهارت و ویژگی های شخصیتی برای کار متناسب را از راهکارهای ایجاد تعلق عنوان و اظهار کرد: اگر بر اساس این سه مولفه وظایف تعریف نشود حاصل کارا، اثربخش و بهره ور نخواهد بود.

وی بر قدردانی از فعالیت های مطلوب به عنوان بزرگترین اصل مدیریت تاکید و اضافه کرد: اگر می خواهیم کارهای خوب در سازمان مداومت یابد، از کارهای خوب افراد قدردانی کنیم.

دکترکچوئیان با بیان این که تمامی ابعاد و نیاز های فردی کارکنان باید برای مدیران مهم باشد گفت: لازم است تا مدیران فرصت رشد و پیشرفت همه جانبه ای را برای کارکنان فراهم کنند.

وی استقبال از ایده ها و پیشنهاد های کارکنان را از وظایف مدیران برای ایجاد تعلق سازمان دانست و تصریح کرد: هرچه مشارکت کارمند در امور بیشتر باشد در کمترین حالت از مقاومت آن نسبت به انجام امور کاسته می شود.

مدیر  بالندگی حرفه ای اضافه کرد: در دانشگاه فرهنگیان بالغ بر 4 هزار نیرو وجود دارد که ارائه یک ایده از سوی هر کدام می تواند سرمایه بزرگی برای رشد و تعالی دانشگاه باشد.

وی همچنین ایجاد احساس صمیمت و حمایت در فضای کاری و وجود همکاران خوب در محیط کاری را از عوامل اثر گذار در ایجاد تعلق به سازمان معرفی و آن را از وظایف مدیران نسبت به کارکنان عنوان کرد.

دکتر کچوئیان ضمن اشاره به استقرار نظام ارزیابی عملکرد خوب و ارائه بازخورد به کارمندان، آن را در جهت ایجاد حس دیده شدن کار خوب و تفاوت قائل شدن با افرادی که حس تعلق ندارند برشمرد.

در پایان مدیر مدیریت بالندگی حرفه ای بر لزوم ایجاد فرصت مستمر آموزش و یادگیری با عنوان "یادگیری مادام العمر" تاکید کرد.

 

 

 

 


| شناسه مطلب: 72539

تعداد بازدید: 612 | آخرین بازدید:




نظرات کاربران