پاسخ سؤالات جلسه آموزشی مورخ 9و10 بهمن ماه سال 1395 معاونان طرح وبرنامه استانها در حوزه معاونت طرح و برنامه و توسعه منابع
اداره کل پشتیبانی و رفاه
سوأل1 : اکثر فضاهای در اختیار پردیس ها در کشور تحت مالکیت آموزش و پرورش است و خیلی فرسوده و نیاز صرف هزینه زیاد نگهداری است.
پاسخ: اعتبار تامین و نگهداری فضاهای پردیس ها در بودجه دانشگاه پیش بینی شده است که به لحاظ کمبود اعتبارات تملک و عدم تخصیص های استانی، مشکلات رخ داده که امید است با ابلاغ اعتبارات که انجام شده است، مشکلات مرتفع گردد.
اداره کل امور مالی
سوال1 : تفویض اختیار مالی به معاونین مالی اداری و افزایش حق مدیریت معاونین توسعه منابع در پردیس ها؟
پاسخ : تفویض اختیار مالی به معاونین مالی اداری با درخواست مدیریت استان ها صورت می پذیرد.
سوال2 : استفاده معاونین مالی اداری در انعقاد تفاهم نامه ها؟
پاسخ : درصورت داشتن تفویض اختیار می توانند طبق ضوابط در انعقاد قراردادها دخالت داشته باشند.
سوال3: دسترسی معاونین توسعه به دریافت و پرداخت استان و داشتن رمز و پسورد بانک و همکاری بیشتر عاملین مالی استان با معاونین مالی ؟
پاسخ : بدون داشتن تفویض اختیار مالی داشتن رمز و پسورد بانک امکان پذیر نیست.
سوال 4 : درخصوص درخواست ها و اعتبارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری وضعیت چگونه است؟
پاسخ : اعتبارات نهاد معظم رهبری در حوزه معاونت محترم فرهنگی است .
سوال 5: ما در تابستان امسال مبلغ 40 میلیون تومان درآمد از قالب اجاره فضا با سایر دانشگاهها داشتیم برگشت آن مشکل دارد – مدیر عامل مالی استان می فرمایند هنوز نیامده – منتظر دستورالعمل بابت حق الزحمه از سازمان مرکزی هستیم؟
پاسخ : پرداخت حق الزحمه مربوطه بر اساس آیین نامه های مصوب صورت می پذیرد.
سوال 6: برگشت طولانی درآمد اختصاصی ناشی از اجاره فضاها
پاسخ: روند تخصیص درآمدهای اختصاصی شامل فرایند تعریف شده قانونی است که امکان ارائه گزارش های مستند و مکتوب به مراجع ناظر مانند دیوان محاسبات و حسابرسان منتخب هیأت امنای دانشگاه را فراهم می سازد لذا فرایند مذکور به ترتیب شامل واریز وجه به حساب های متمرکز دانشگاه از سوی استانها، واریز وجه مذکور از سوی سازمان مرکزی به حساب خزانه ، برگشت وجه به حساب خزانه و واریز به حساب مدیریت های امور پردیس های استانی در مورد کلیه عناوین وجوه درآمد اختصاصی به صورت فرایندی واحد صورت گرفته و تفکیک یکی از عناوین بیست و چهارگانه درآمد اختصاصی وتسریع در پرداخت جداگانه آن امکان پذیر نمی باشد.
سوال 7: تعیین تکلیف اخذ هزینه غذایی
پاسخ: طی نامه شماره 120/17058/50000/د مورخ 17/11/95 اداره کل محترم امور حقوقی دانشگاه میزان و نحوه محاسبه کسر هزینه های دانشجویی که در سال جاری مشخص می گردد مشخص شده است که برابر آن اقدام شود.
اداره کل منابع انسانی
سوأل 1: سرپرستان (رئیس) معاونان که مجوز یکساله انتصابشان رو به اتمام است چه اقداماتی باید انجام بدهند؟
پاسخ : با عنایت به فرایند موضوع، بدیهی است حداقل دوماه قبل از اتمام دوره مدیریت، دبیرخانه ارتقاء مدیریت نسبت به جمع آوری نتایج ارزیابی دوره مدیریت افراد مذکور اقدام و با طرح مجدد در کمیته ارتقاء مدیریت نسبت به مدید یا عدم تمید انتصاب افراد اعلام نظر می نمایند، تصمیم گیری در خصوص انتصاب مربوط به ستاد ارتقا بوده و باید پیگیری لازم از طریق آن حوزه صورت گیرد.
سوأل 2: وضعیت مأموریت حقوق از مبدأ را شفاف بفرمایید و آیا امید حقوق از مقصد شدن این بزرگواران وجود دارد؟
پاسخ : کسانی که ماموران اداری که با حقوق از مبدا در این دانشگاه اشتغال یافته اند در حال حاضر امکان تغییر به حقوق از مقصد فراهم نبوده و با توجه به سیاستهای ساماندهی نیروی انسانی در صورت انتصاب در پست مدیریتی ویا سرپرستی فوق العاده مدیریت بعنوان مزایای غیر مستمر دریافت می نمایند . غیر این صورت موضوع قابل طرح در سیاستهای ساماندهی سال 96 خواهد بود.
سوأل 3: چرا مبلغ حق مدیریت معاونت (اعضای غیر هیات علمی تفاوت چندانی با کارشناسان مسئول در پردیس ها ندارد ؟
پاسخ : در حال حاضر فوق العاده مدیریت مشاغل مطابق بند 2 ، ماده 38 و تنفیذی دستور نوزدهم جلسه مورخ 02/04/1393 هیات امنا و مصوبه جلسه 17 ، مورخ 22/07/1394 هیات رئیسه در حال پر داخت می باشد به اطلاع می رساند پیشنهادات لازم در ارتباط با موضوع مطروحه تهیه و تنظیم گردید است که جهت تأیید نهایی در دستور کار کارگروه منتخب هیات رئیسه دانشگاه قرار گرفته است ، بدیهی است پس از حصول نتیجه مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.
سوأل 4: تکلیف پردیسها که پست امور اداری ندارند چیست؟ امورات اداری از جمله ورود و خروج در پردیس با چه کسی است؟
پاسخ : به استناد مصوبه جلسه شصت و سوم هیات اجرایی عنوان پست سازمانی شماره (25) در ساختار تشکیلات پردیس های دانشگاهی از ( مسئول دبیرخانه و امور بایگانی) به ( کارشناس منابع انسانی و اتوماسیون اداری ) موافقت شد. لذا وظایفه رسیدگی به حضوز و غیاب به این کارشناس محول گردیده است .
سوأل 5: در مدیریت های استانی و پردیس ها پستی به نام پشتیبانی در رفاه نداریم لطفاً فکری هم به این پست اندیشه شود نامه های اداره کل پشتیانی و رفاه بدون جواب می ماند.
پاسخ : در همه استان ها متناسب با سطح تعیین شده حداقل یک پست کارشناس مسئول منابع انسانی و امور عمومی برای این منظور تخصیص داده شده است. لذا وظایف مربوط به حوزه پشتیبانی ، به پست مورد اشاره فوق محول گردیده است
سوأل 6: در خصوص حذف کارپرداز و انباردار در پردیس ها و مشکلات فراوان که از عدم حضور کارپرداز در پردیسها دستورات لازم را به استان که به حضور و ضرورت وجود این پست در پردیس ها است.
پاسخ : به استناد مصوبات ساماندهی سال 95 هر دو پست کارپرداز و انباردار در سطح استان ( اعم از مدیریت امور پردیس ها استانی و پردیس دانشگاهی تخصیص داده شده است.
سوأل 7: ساعت کار سرپرستان شبانه روزی در ماه چند است؟ آیا همان 176 ساعت می باشد و مابقی می بایست اضافه کار محسوب شود؟
پاسخ : در خصوص ساعت کار سرپرستان شبانه روزی ، یادآور می شود به استناد شیوه نامه ساعات کار واحد های اداری دانشگاه ساعت کار این دسته از همکاران مطابق با ساعت کار موظف اعضای غیر هیات علمی 40 ساعت در هفته بصورت یک برابر کار و دوربرابر استرحت ( 24 – 48 ) می باشند و مازاد بر ساعت موظف و در جهت جبران کار اضافی ، اضافه کار تعلق می گیرد و یا از مزایا فوق العاده نوبت و شیفت کاری برخوردار می شوند .( این دستورالعمل در دسته تهیه می باشد .)
اداره کل طرح و برنامه
1- سؤال: واگذاری دانشگاه به وزارت علوم و حل مشکل فضای در اختیار دانشگاه
پاسخ: سؤال مذکوردر راستای سیاست های کلان دانشگاه و وزارت متبوع بوده و امری حاکمیتی است که می توان آن را در راستای برنامه ششم توسعه پیگیری نمود.