Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

چهارمین جلسه هیات امناء دانشگاه فرهنگیان در سال 1395

چهارمین جلسه هیات امناء دانشگاه فرهنگیان در سال 1395 با ریاست دانش آشتیانی،  وزیر آموزش و پرورش و نایب رییس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان و حضور اکثریت اعضا  چهارشنبه 95/12/18 برگزار شد. این نشست با حضور آقایان: حداد عادل، مخبر دزفولی، شریعتی نیاسر، پارسانیا، مهاجری، نوید ادهم، چهاربند، رضایی، اللهیارترکمن، مهر محمدی دبیر هیات امناء و تعدادی از اعضای هیات رییسه دانشگاه برگزار شد.

بررسی نحوه تأمین هزینه های دوره مهارت آموزی یکساله برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 1395 که مطابق ماده 28 اساسنامه دانشگاه می بایست دوره مذکور را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند  یکی از دستورات مهم این جلسه بود.

  اعضای هیات امناء در این خصوص ضمن تأیید پیشنهاد دانشگاه مبنی بر ضرورت تأمین این هزینه از اعتبارات دولتی، مقرر داشتند پیگیری لازم جهت لحاظ شدن اعتبار خاص این دوره در بودجه سال 1397 دانشگاه صورت پذیرد و دانشگاه در جلسه بعدی هیات امناء ضمن ارائه گزارشی جامعی از اجرای این دوره در سال گذشته پیشنهادهای خود را جهت تأمین کیفیت د.وره مهارت آموری 1395 ارائه نماید.

ازمصوبات دیگر این جلسه می‏توان به تصویب شمول قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص برای اعضای دانشگاه، تبدیل وضعیت سه نفر عضو  غیر هیات علمی پیمانی به رسمی آزمایشی مشروط به عدم  تبدیل وضعیت به هیات علمی  و تبدیل وضعیت چهارنفر از کارشناس به عضو هیات علمی مشروط به کسب امتیازات لازم در هیأت ممیزه،  تغییرنصاب معاملات، مجوز اشتغال برخی از نیروهای قراردادی در مشاغل مالی و برگزاری دو نشست علمی- تخصصی بین‏ المللی در چهارجوب برنامه راهبردی در زمینه تربیت معلم با مشارکت دانشگاه‏ها، نهادها و مجامع علمی تعلیم و تربیت در سال 1396 اشاره داشت.

 در این نشست میزان شهریه دروس جبرانی  برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این مصوبه بر مبنای آیین نامه های آموزشی ابلاغی وزارت علوم و با اخذ نظرکارشناسان حقوقی درخصوص تعارض این موضوع یا تعهد خدمتی دانشجویان کارشناسی و بر مبنای میانگین نرخ استان‏های مختلف کشور و مشروط به رعایت اصل «عطف به ما سبق نشدن» ملاک عمل قرار گیرد.

موضوع تاسیس مدارس وابسته به دانشگاه فرهنگیان نیز مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد این نیاز از طریق دستور مستقیم وریر آمورش و پرورش به  ادارات کل آموزش و پرورش تامین شود و دانشگاه راسا به تاسیس مدرسه و مدرسه داری نپردازد.