Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در پردیس علّامه طباطبایی اردبیل برگزار شد:

کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین گزینش در آموزش و پرورش برای دانشجومعلمان

به همت مدیریت امور پردیس های استان اردبیل و با همکاری مسئولان هسته ی گزینش اداره ­ی کل آموزش و پرورش استان، کارگاه یک روزه آشنایی با قوانین گزینش در آموزش و پرورش و نظام گزینش کشور با حضور دانشجومعلّمان پردیس علّامه طباطبایی اردبیل برگزار شد.

افروز مسؤول هسته ی گزینش اداره ی کل آموزش وپرورش با اشاره بر اهداف کارگاه توجیهی گفت: در حیطه­ ی فرمان شش گانه ی حضرت امام (ره)، مبنی بر ارتقاء توانمندی نیروی انسانی و به تبع آن افزایش اطلاعات نسبت به مسائل اعتقادی، سیاسی و اجتماعی با رویکرد آموزشی مدّ نظر است تا بدین طریق عزیزان در مراحل آموزش بتوانند از پتانسیل و توانایی خود در حوزه ی کسب مهارت نگرش و سلامت روان با شایسته محوری تلاش هایشان را به حداکثر برسانند.

 وی افزود: تلاش بر این است که با مساعدت ومعاضدت مسؤولان دانشگاه فرهنگیان، درخصوص تبیین اهداف و انتظارات گزینش اقداماتی صورت گیرد و چه بهتر که این فعالیت ها در زمان و درگاه فرهنگی انجام شود.

دکتر نورمند مدیر امور پردیس های استان اردبیل نیز طی سخنانی در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: در حیطه ی زمان و درگاه فرهنگی و نظر به اهمیت این موضوع در دانشگاهی با شعار "دانشگاه فرهنگیان، رکن تحول و تعالی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی" باید گفت که هدف، پرورش نیروهای انسانی، معلّمانی با کیفیت بالا برای ایجاد تحول در کل جامعه و تکامل و تعالی اندیشه های اندیشه پرور جامعه است تا نسل نو، هوشمندانه در قبال مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جامعه حسّاس باشند و نهایت مسیر زندگی انسان ها را فکورانه ترسیم و تصویر کنند.

 وی با بیان اینکه معلمان آینده با برنامه ریزی های دقیق و ظریف می توانند برای تمامی مراحل زندگی جامعه ی فعلی و آیندگان الگو باشند خاطر نشان کرد: چه بهتر که این مهمّ به دست و اندیشه ی معلّمان به روز و روزآمد انجام شود تا در دنیای فعلی با همه ی زرق و برق ها و زینت های مادّی و معنوی زورمداران و دین گریزان و مستبدّان بدانند که مسیر انسانیّت می تواند به دست چنین افرادی هم ترسیم شود.

دکتر نورمند اضافه کرد: برهمین اساس در دانشگاه علاوه بر ساعات رسمی و غیر رسمی درسی به منظور تداوم مسیر یادگیری و به تعبیر زیباتر تعلیمی و تربیتی؛ آموزش صرف علمی نمی تواند ملاک موفّقیّت باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همگام با آموزش و محوریت مسائل تربیتی و فرهنگی با توجه به رویکرد روحیه ی تحقیق و پژوهش در جبهه ی نظرورزی و نظریه پروری، فرصتی برای آموزش غیر رسمی به دلخواه و آزادانه در راستای تقویت فکر فرهنگی و تربیتی لحاظ شده است که با موضوعات سرفصل های اختیاری و تنوعی و مطابق میل و خواسته ی دانشجومعلمان و حتی مقوله های ورود به زندگی هدفدار تعیین شده است تا این عزیزان و مشعل داران آموزش و پرورش بدین وسیله و از این دریچه به جنبه های دیگر آموزشی و خلاقانه دسترسی پیدا کنند و تعامل فکری و علمی داشته باشند.

دکتر نورمند در ادامه افزود: ما امروزه مفتخریم با ارج گذاری به این ایده و نظر، چند نیم سالی است در ابعاد مختلف مجری انجام چنین کلاس هایی هستیم و چه نیک در نیم سال دوم و بعد از آغاز سالِ نو اوّلین زمان درگاه فرهنگی در پردیس های استان را شاهد اجرای آن در حیطه ی مسائل گزینشی به وسیله ی گزینش گران و استادان هسته ی گزینش آموزش و پرورش استان هستیم.