Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
همزمان با هفته معلم در شیراز برگزار می شود :

سومین همایش ملی تربیت معلم

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری، سومین همایش ملی تربیت معلم همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش با همکاری دانشگاه شیراز در18 اردیبهشت در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی این دانشگاه برگزار خواهد شد. در این دوره 600  مقاله به دبیرخانه  همایش رسیده رسیده که نسبت به تعداد 470 مقاله در همایش قبلی ، از رشد مناسبی برخوردار بوده است . در سومین همایش علاوه بر 5 سخنرانی علمی، 34 مقاله بصورت شفاهی، 122 مورد در قالب پوستر و انتشار ارایه خواهند شد . اهداف و محورهای سومین همایش معلمی به شرح زیر است :

اهداف

1)ایجاد فرصت برای تضارب آرا ء، بسط دانش بومی و به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران تربیت معلم در سطح ملی

2 )ایجاد فرصت برای بازخوانی انتقادی سنت های تربیت معلم در ایران و جهان

3 )  ایجاد بستر برای سیاست گذاری  و برنامه ریزی در تربیت معلم  و دست یابی به کیفیت برتر

4 )کمک به رسمیت  یافتن تربیت معلم به عنوان یک عرصه تخصصی در جامعه ی علمی ایران

محورها :

الف) اسناد فرادستی و مبانی در تربیت معلم

- سند تحول بنیادین و تربیت معلم

- نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم

- سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم

- اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

- سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم

- تاریخ تحول تربیت معلم (در ایران و جهان)

- فلسفه تربیت معلم

- رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم

ب) آموزش شهروندی، اقتضائات تربیت معلم

- آموزش حقوق شهروندی و برنامه درسی تربیت معلم

- آموزش حقوق شهروندی و روش های آموزشی در تربیت معلم

- آموزش شهروندی، برنامه های غیررسمی و غیرمتشکل تربیت معلم

- حقوق شهروندی و حقوق دانشجویان

- آموزش شهروندی و نقش معلم

- الگوهای آموزش حقوق شهروندی به دانشجو معلمان

ج) آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم

- برنامه های درسی در تربیت معلم

- نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم

- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی (انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایستگی های معلمی

- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایسنگی های معلمی

- تربیت معلم در حوزه های خاص(تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی)

- الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم

- قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان

 

سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان

د) تحول و نوآوری در تربیت معلم

- دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده

- مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم

- مدیریت دانش در تربیت معلم

- مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم

- نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم

- الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان(روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)