Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهر محمدی در اجلاس مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان:

تثبیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک زیر نظام رسمی در آموزش عالی کشور

سرپرست دانشگاه فرهنگیان  در اجلاس مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم واعیاد شعبانیه گفت: تثبیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک زیر نظام رسمی در آموزش عالی کشور یکی از دستاوردهای ارزشمند، در راستای کیفیت بخشی به این دانشگاه  حاکمیتی و استراتژیک است.

دکتر مهرمحمدی تبدیل دانشگاه فرهنگیان به عنوان زیر نظام رسمی در آموزش عالی کشور، تبدیل تربیت معلم به خط مطالعاتی و مستحق توجه پژوهشی و تولید دانش در سطح دانشگاه های کشور برای نخستین بار در تاریخ علوم تربیتی کشور، جذب هیئت علمی جدید و گشودن راه استفاده از نیروی برجسته آموزش و پرورش به عنوان کادر آموزشی غیر موظف و نیز تعریف فرصت پژوهشی ویژه برای تبدیل اساتید دانشگاه به استاد آموزش پژوه از طریق دوره های یک تا دو ساله با حمایت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های مادر کشور را از اقدامات دانشگاه در راستای اقامه کیفیت برشمرد.

وی با اشاره بر فراهم کردن فرصت مشارکت سطوح مختلف دانشگاه در سیاستگذاری، تفویض اختیار به مدیران استانی و طراحی و تثبیت اجرای ساختار شورایی ویژه در دانشگاه، افزود: تفویض اختیار به استان ها ملازمات تام و تمام با اقامه کیفیت دارد و یکی از اقدامات ساختاری در راستای تربیت معلم با کیفیت است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید بر نقش  ومسئولیت اجتماعی معلم وتداوم نقش مرجعیت ومربی گری در جامعه محلی تا مدرسه به کانون توسعه محله (طبق سند تحول)  تبدیل شود و تاکید نقش زیربنایی معلمان در تقویت خودباوری  تمدنی نسل جدید با تمرکز بر آگاهی آنان از پیشینه تمدن ساز ایران و اسلام، را از جمله اقدامات درراستای اقامه کیفیت دانست.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تمرکز بر فهم قرآن و برخورداری دانشجو معلم از تفکر قرآنی و سبک زندگی متناسب با آن، تاسیس پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی برای کمک به تمهید پشتوانه نظری لازم در راستای تربیت معلم جمهوری اسلامی از برنامه هایی است که گرچه به نقطه ای که باید نرسیده است اما گام هایی خوبی برداشته شده و امیدواریم شاهد رخدادهای معنی داری در این خصوص باشیم.

دکتر مهرمحمدی طراحی و تثبیت برنامه ملی تربیت معلم و روزآمدسازی برنامه درسی را از جمله اولویت های دانشگاه عنوان و اظهار کرد: همچنین نوسازی برنامه کارورزی در چهار چوب برنامه ملی تربیت معلم، برنامه ریزی برای کاستن از تنوع رشته های دایر در پردیس های دانشگاهی براساس طرح جامع آموزش به منظور فرصت سازی برای تامین بهتر کیفیت، پایه گذاری سیاست ارزیابی صلاحیت حرفه ای در پایان دوره برای کسب اطمینان از حداقل ها از حیث شایستگی قبل از ورود به کلاس درس، ترمیم بافت نیروی انسانی غیر هیئت علمی فعالیت هایی برای ارتقائ کیفی در دانشگاه بوده است.

وی همچنین طراحی  ساز و کار تفاهم شده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تبدیل وضعیت استخدامی مدرسان به هیئت علمی رسمی، استقرار برنامه محوری و نظارت علمی بر عملکردها بر پایه برنامه راهبردی در سال های اخیر، کوشش در راستای ایجاد نشاط و پویایی در محیط های دانشجویی با تمسک به فعال سازی شوراهای صنفی، تنوع فعالیت های فرهنگی و تسهیل کنش های سیاسی از طریق تشکل ها و نیز جلب توافق وزیر محترم علوم برای قرار گرفتن  دانشجو معلمان در شمول خدمات صندوق رفاه دانشجویان و بهره مندی دانشجو معلمان از انواع تسهیلات رفاهی را فعالیت هایی برشمرد که نقادان در ارزیابی خود از عملکرد دانشگاه باید ببینند و اگر این اتفاق نیفتد از دایره انصاف فاصله گرفته اند.

دکتر مهرمحمدی بر اساس حدیث "المومن مرات المومن" نقاد را مانند آینه دانست که پیش روی مدیران قرار می گیرد و روشنی ها و تاریکی های موجود را به او می نمایاند.

سرپرست دانشگاه ارتباط انتقادی با کسی برقرار کردن را  مبتنی بر حس و درد مشترک توصیف کرد و آن را محرک و پیشراننده حرکت تکاملی برشمرد  و افزود: امیدواریم بتوانیم نقادان را واسطه های خیر و کمال ببینیم و ملتزم به اصول در نقد دیگران نیز باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه بر ارتقائ کیفیت خدمات دانشجویی،  استفاده از ظرفیت تفاهم نامه ها، اهتمام کافی به منشور کیفیت آموزشی تاکید و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم بر اساس سند راهبردی دانشگاه از تمام ظرفیت های موجود برای نیل به اهداف متعالی دانشگاه فرهنگیان استفاده نماییم.