Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر تاجیک در گفتگو با روزنامه شرق:

بازبینی و بازآفرینی مفهوم یادگیری به عنوان اقدامی طلایی

دکتر تاجیک اسماعیلی قائم مقام دانشگاه فرهنگیان با حضور در میزگرد روزنامه شرق به مناسبت هفته بزرگداشت معلم با محوریت "نقش تربیت معلمان در نظام آموزش و پرورش" به گفتگو پیرامون مشارکت مردم در آموزش وپرورش و نیز مشارکت آموزش و پرورش با مردم و توسعه حرف های معلمان برای رشد کردن و رشد دادن پرداخت.

وی در این نشست با بیان اینکه ایجاد مشارکت مردم در مدرسه باید به صورت جدی و محوری باشد، گفت: طرح و برنامه های زیادی برای وارد کردن دانش آموزان به عرصه آموزش و پرورش مطرح شده اما هیچ کدام تبدیل به نظام یا فرایند آموزشی نشده است.

دکتر تاجیک در این نشست نگاه به سیستم آموزشی را در دو سطح کلان و خرد قابل تعریف دانست .

وی با اشاره بر بازبینی و بازآفرینی مفهوم یادگیری به عنوان اقدامی طلایی افزود: نقش دانش آموز در بهبود کیفیت زندگی یک بیانی از تربیت شهروند است.

قائم مقام دانشگاه در ادامه تصریح کرد: معلمی که می خواهد معلمی کند، باید یک نقش مدیریت آموزشی داشته باشد و بتواند یادگیری را تبدیل به عمل و رفتار کند، باید روش ها تغییر کند تا حیطه های آموزشی بسط پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال چگونگی ایجاد فرصت های رشد و یادگیری برای معلمان اظهار کرد: اگر معلم آسودگی خاطر داشته باشد خوب می تواند فکر و عمل کند، باید نوآوری وارد فرایند  شود تا دانش افزایی اتفاق بیفتد و ناخودآگاه همیاری هم خواهیم داشت.

متن کامل گفتگوی دکتر تاجیک اسمعیلی قائم مقام دانشگاه با روزنامه شرق: