مدیر کل آموزش و پرورش فارس در سومین همایش ملی تربیت معلم در شیراز تاکید کرد:
آموزش و تربیت دانشجو معلمان باید بر مبنای کار تیمی و عملی باشد
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمید رضا آذری در سومین همایش ملی تربیت معلم که با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد گفت: تا زمانی که ساختار آموزش و پرورش متمرکز باشد اهداف نظام تعلیم و تربیت که افزایش کیفیت و نظام بهره وری است تحقق نمی یابد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه " تعوری پردازی وزمینه سازی شرط لازم برای تحقق اهداف آموزش و پرورش است " گفت: نقشه کشی و تعوری پردازی بدون توجه به واقعیت های مختلف اقلیمی ، اجتماعی و فرهنگی منجر به نتیجه نخواهد شد.
آذری با بیان اینکه " معلم عنصری ترین عامل توسعه است "افزود:آموزش و پرورش از وزارت خانه های مظلوم است ، چرا که انتخاب مواد اولیه آن که همان نیروی انسانی است در اختیار نظام تعلیم و تربیت نیست و تا زمانی که این اختیار به متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت واگذار نشود نتیجه ای حاصل نمی شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن بازخورد فعالیت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش گفت:معلمینی را که برای خدمت در آموزش و پرورش استخدام می کنیم باید شرایط ماندگاری داشته باشد و لازمه این مهم آن است که با تمرکز زدایی همه شاخص های موثر در آموزش و پرورش متناسب با شرایط جغرافیایی هر مکانی تعیین شود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اهمیت مدرسه محوری افزود: سند تحول بنیادین زمانی اثر گذار خواهد بود که متغیر های آن نیز که در به ثمر نشستن این سند نقش دارند در اختیار آموزش و پرورش باشد .
وی با اشاره بر لزوم ایجاد عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزش از برجام هم مهمتر است ، چرا که با عدالت آموزشی می توان امید داشت که در سال های آینده دانش آموزان مناطق محروم نیز در نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور دخیل بوده و نقش موثری داشته باشند.
آذری با تاکید بر لزوم ایجاد ابتکار در آموزش و تربیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت:با کاهش مطالب تئوری درآموزش این دانشجویان و تاکید بر خلاقیت در آموزش و تربیت آنها ،باید کار تیمی و عملی را در بین آنها ترویج داد.