دکتر مهر محمدی در جلسه انعقاد تفاهم نامه با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات:
معلمان باید تکنولوژی های جدید را خوب درک و دریافت کرده و در جهت ارتقای کیفیت آموزش استفاده کنند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان به همت معاونت پژوهش و فناوری و مرکز هوشمند سازی دانشگاه، پیرو جلسات برگزار شده میان نمایندگان دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات( مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برای تدوین سرفصل ها و زمینه های همکاری فی مابین، تفاهم نامه برخورداری از ظرفیت ها دانشی و منابع علمی طرفین امضاء و مبادله شد.
در جلسه ای که به همین منظور با حضور دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، دکتر خوانساری رئیس پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر تاجفر رئیس مرکز هوشمند سازی برگزار شد، طرفین در این جلسه با مبارک خواندن این رویداد به بررسی مفاد این تفاهم نامه پرداخته و در رابطه با راهکارهای اجرایی کردن این مفاد و ایجاد ارتباط هر چه بیشتر علمی و پژوهشی فی مابین به بیان مطالبی پرداختند.
در ادامه دکتر خوانساری ضمن ابراز خرسندی از تاثیر گذاری بر ارتقاء دانش و توانمندی موثرترین افراد کشور برای آموزش و پرورش و نسل آینده،گفت: امید داریم طی این تفاهم بتوانیم از منابع مجموعه برای هم افزایی و موجبات خیر و برکت بیشتر در راستای افزایش توانمندی کسانی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل و ارتقاء تحصیلات هستند استفاده کنیم.
وی با اشاره برهمکاری های آموزشی در قالب برگزاری کارگاه ها، سمینار های آموزشی با هدف هم اندیشی و ایجاد فضای دانشی و ترویجی در حوزه های دانشی جدید و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی پژوهشکده، خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه فرصت مغتنمی برای برخورداری از سرمایه دانشی پژوهشکده است تا حسب اینکه به چه چیزی علاقه مند هستند برای پایان نامه و موضوعات پژوهشی شان از این ظرفیت استفاده کنند.
همچنین دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با اشاره بر ماموریت ملی و حساس دانشگاه و نیاز توجه ملی به آن گفت: امر تربیت معلم نیازمند بهره گیری از همه ظرفیت های ملی هستند.
وی اضافه کرد: از طریق همین نوع تعاملات و تفاهم نامه ها باید این ظرفیت ها را به میدان بیاوریم تا کار تربیت معلم با کیفیت انجام گیرد.
دکتر مهرمحمدی داشتن سواد سایبری و اینترنتی را از مهمترین شایستگی هایی که در تربیت نسل جدید معلمان تعقیب می شود دانست و تصریح کرد: معلمان آینده باید تکنولوژی جدید را خوب درک و دریافت کنند و از این ظرفیت در جهت ارتقای کیفیت آموزش استفاده کنند، درک و استفاده از تکنولوژی جدید از ممیز های معلمان نسل جدید و گذشته است.
وی با بیان اینکه در برنامه راهبردی افزایش بهره تکنولوژی نیز به عنوان شاخص تاکید شده است، گفت: هرچه بیشتر فضای دانشگاه و همه کنش و واکنش های داخلی دانشگاه مبتنی بر دانش جدید باشد، دانشجو معلم ما در فضای آمیخته با تکنولوژی بهتر می تواند به درک و کاربرد تکنولوژی نائل آید.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادمه داد: به جز آموزش به شکل کارآمد و موثر در برنامه درسی معلمان جدید، باید در بعدی فراتر، حضور دانشجو معلم در فضای فیزیکی و آموزشی فناوری محور، موجب تغییر نگرش در آنان شده و آمادگی پذیرش و استفاده از تکنولوژی در کار معلمی را فراهم کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا می توان از ظرفیت های مکمل، آموزش های غیر رسمی و فعالیت های ترویجی در حوزه تکنولوژی های جدید مانند سخنرانی ها، کارگاه های آموزشی و دسترسی سریع و آسان به منابع به نحو شایسته استفاده کرد.
دکترمهرمحمدی در پایان ضمن اشاره بر فرصت مغتنم استفاده از ظرفیت کتابخانه ها و منابع علمی و پژوهشی پژوهشکده، ابراز امیدواری کرد: تمامی بندهای این تفاهم نامه در راستای پاسخ به دغدغه های مربوط به تربیت معلم با کیفیت متناسب و نیاز های جدید، عملیاتی شود.