Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

چهاردهمین نشست علمی-تخصصی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

به گزارش معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان، چهاردهمین نشست علمی-تخصصی دانشگاه سه شنبه 26 اردیبهشت با عنوان «ترسیم نقشه مفهومی دانش معلمان؛ ما کجا ایستاده ایم؟" از ساعت 14 الی 16 در پردیس شهید شرافت دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از اساتید، دانشجومعلمان دانشگاه برگزار شد، دکتر جهارباشلو در تشریح مفهوم دانش معلمان به زبان ساده بیان داشت:" به طور ساده به کل دانشی که یک معلم در تدریس به کار می برد و زیربنای تصمیمات و اقدامات معلم در عمل تدریس است دانش معلمان می گویند و به دو گفتمان نظری و عملی تقسیم می گردد."

دانش نظری، دانشی است که توسط محققان و پژوهشگران دانشگاهی تولید می شود و دانش عملی دانشی است تجربی، شخصی،  در عمل، زمینه ای، کنش محور، محتوامحور، دانش ضمنی.

در ادامه؛ شناسایی رویکردهای موضوعی در حوزه دانش معلمان؛ محتوای دانش معلمان؛ منابع دانش عملی و چگونگی تکامل آن؛ ارتباط بین دانش نظری و عملی؛ ساختار دانش عملی و ساختار استدلال معلمان و کاربست یافته های پژوهش و چالشهای پژوهش در حوزه دانش معلمان به بحث گذاشته شد.

پس از اتمام بحث، جلسه پرسش و پاسخ راجع به موضوع نشست، ارائه گردید.