سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای فرهنگی استان زنجان:

موضوع اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جلسه شورای فرهنگی استان زنجان با حضور جواهری، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان&nbspو&nbspنظری، مدیر کل آموزش و پرورش استان در پردیس الزهرا (س) زنجان برگزار شد. در ابتدای این جلسه، خانم الله وردی، سرپرست پردیس، ضمن عرض حیر مقدم،&nbspبا اشاره به سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پیرامون ساحت های تربیتی مطالبی ارائه نمود و اشاره کرد: نگاه به این ساحت ها می تواند ما را در رسیدن به اهداف بلند خود یعنی تربیت دانشجو معلمان برساند. در ادامه، نظری، مدیر کل آموزش و پرورش استان ز

جلسه شورای فرهنگی استان زنجان با حضور جواهری، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و نظری، مدیر کل آموزش و پرورش استان در پردیس الزهرا (س) زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، خانم الله وردی، سرپرست پردیس، ضمن عرض حیر مقدم، با اشاره به سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پیرامون ساحت های تربیتی مطالبی ارائه نمود و اشاره کرد: نگاه به این ساحت ها می تواند ما را در رسیدن به اهداف بلند خود یعنی تربیت دانشجو معلمان برساند.

در ادامه، نظری، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شعار سال جاری و توجه جدی به حماسه سیاسی، خواستار آگاه سازی جامعه در خصوص انتخابات پیش روی شد. وی، با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: ما باید براساس انتظارات این سند در راستای تربیت دانشجو معلمان کوشا باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به نگاه ویژه در گزینش دانشجو معلمان ابراز امیدواری کرد که بتوان از ظرفیت ها و استعدادهای موجود در این دانشجویان در جهت تربیت دینی بکار برد.

در ادامه جلسه، جواهری، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، به جایگاه رفیع نظام تعلیم و تربیت در حوزه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: موضوع اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی، با اشاره به سه موضوع مهم، دانش آموز، کتاب و معلم گفت: معلم بهترین عنصر در این میان است که با ابزار برنامه ریزی، کنترل و آموزش می توان به اهداف مورد نظر رسید.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، خروجی این دانشگاه را متمایز با سایر دانشگاه ها دانسته و افزود: اگر معنای تربیت را در سند تحول بنیادین بپذیریم، نتیجه می گیریم که تعلیم به نوعی زیر مجموعه تربیت بوده و نقش تربیتی استاد در این میان قابل اهمیت می باشد.

جواهری، با اشاره به سه برنامه مهم در حال جریان در دانشگاه فرهنگیان گفت: اولین برنامه، همان سرفصل های آموزشی وزارت علوم می باشد، سرفصل دوم، مأموریت دانشگاه فرهنگیان در راستای مباحث تربیتی با ارائه ی 35 واحد فرهنگی  و سومین برنامه، دانشجو و خواسته های او می باشد که از طریق کانون ها، تشکل ها و انجمن های علمی صورت می پذیرد.

وی، با اشاره به اهمیت ایجاد کانون ها و انجمن های علمی، اظهار امیدواری کرد: دانشجویان باید بواسطه این کانون ها، تشکل ها و انجمن ها، زمینه ی مشارکت مدیریت فرهنگی دانشگاه را به عهده گیرند.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، ضمن اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) مبنی بر نقش هدایت و رهبری معلم در جامعه، افزود: بر اساس نظر معظم له، بعد از ولایت فقیه، معلم باید به نقش رهبری و هدایت جامعه توجه نماید.

 


نظرات کاربران