Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مهندس نوید، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، در سی و یکمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان، پیشگام تحول بنیادین و حلقه ی وصل دو نهاد آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور است

مهندس نوید، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، صبح امروز 16/2/92، ضمن حضور در سی و یکمین جلسه ی&nbspهیأت رئیسه ی&nbspدانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، پیشگام تحول بنیادین و حلقه ی وصل دو نهاد آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور است، گفت: روح حاکم بر نقشه ی علمی کشور این است که دو ساختار آموزش و پرورش و آموزش عالی با هم مرتبط باشند. وی، با تأکید بر ضرورت توجه به اقتضائات علمی یک محیط آموزش عالی برتر در دانشگاه فرهنگیان، ارتباط مستمر این دانشگاه با آموزش و پرورش را امری اجتناب ناپذیر

مهندس نوید، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، صبح امروز 16/2/92، ضمن حضور در سی و یکمین جلسه ی هیأت رئیسه ی دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، پیشگام تحول بنیادین و حلقه ی وصل دو نهاد آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور است، گفت: روح حاکم بر نقشه ی علمی کشور این است که دو ساختار آموزش و پرورش و آموزش عالی با هم مرتبط باشند.

وی، با تأکید بر ضرورت توجه به اقتضائات علمی یک محیط آموزش عالی برتر در دانشگاه فرهنگیان، ارتباط مستمر این دانشگاه با آموزش و پرورش را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: تحول بنیادین آموزش و پرورش، بدون همراهی دانشگاه فرهنگیان ممکن نیست.

مهندس نوید، با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: ما می خواهیم معلمی تربیت کنیم که شایستگی های لازم در زمینه های آموزشی، تربیتی و اخلاقی را داشته باشد. 

وی، تأکید کرد: اگر در دانشگاه فرهنگیان، نتوانیم ادبیات جدید دانشگاهی مبتنی بر سند تحول بنیادین و فلسفه ی تعلیم و تربیت اسلامی را به دانشجو معلمان انتقال دهیم، چگونه می توان تحول بنیادین و رسیدن به حیات طیبه را توسط آنان جهت انتقال به دانش آموزان انتظار داشت؟! باید بدانیم معلم رایج با معلم سند تحول متفاوت است. تلاش و  کار معلم سند، مبتنی بر نظام تربیت اسلامی است. در این سند، مدرسه، کانون تربیتی محله است.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، با تأکید بر اینکه از میان نظریه های تعلیم و تربیت، فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تولید آن، نیاز به امثال معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری دارد، افزود: دانشگاه، تولید کننده ی علم و آموزش و پرورش توزیع کننده ی آن است.

پیش از سخنان مهندس نوید، دکتر محبی نیا، بر ضرورت گسترش ادبیات دانشگاهی، علاوه بر لزوم ارتباط مستمر دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش تأکید کرد.

وی، خطاب به اعضای هیأت رئیسه به ویژه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، پیشنهاد کرد: مبانی نظری سند تحول بنیادین، به عنوان 2 واحد درسی از مجموع 35 واحد دروس فرهنگی-تربیتی، در پردیس ها و مراکز آموزش عالی این دانشگاه مورد تدریس قرار گیرد.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسؤول نهاد، ضمن ارائه گزارش بازدید از پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان در استان های فارس و کرمانشاه، به طرح برخی دغدغه ها و چالش های پیش رو  پرداخت و در پایان، اعضای هیأت رئیسه، پرسش، نظر و پیشنهاد خود پیرامون تحقق همه جانبه سند تحول بنیادین را به دبیر شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کردند.