Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر امور پردیس های استان یزد، نشست مسئولان با مهارت آموزان ماده 28 عنوان کرد:

روحیه پرسشگری، تفکر، خلاقیت و متخلق شدن به فضائل انسانی از ویژگی های معلمی است

نشست صمیمانه مسئولان دانشگاه فرهنگیان یزد و اداره کل آموزش و پرورش استان با مهارت آموزان استخدامی آموزش و پرورش در سه شنبه 27تیر96 در سالن اجتماعات پردیس شهیدان پاک نژاد یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، در ابتدای این نشست، دکتر رضایی، مدیر امور پردیس های استان یزد، ضمن خیر مقدم و عرض تبریک و تهنیت به مهارت آموزان به دلیل آراسته شدن به کسوت مقدس معلمی، هدف از این نشست را تعامل و همفکری در راستای برگزاری هرچه بهتر و مطلوب تر این دوره آموزشی عنوان کرد.

دکتر رضایی با برشمردن ویژگی های یک معلم خوب تصریح کرد: در عصر حاضر، یک معلم خوب باید دارای دانش تخصصی به روز، روحیه پرسشگری و تفکر و خلاقیت باشد و با استفاده از فناوری های نوین آموزشی و رویکردهای خلاقانه به تدریس و ارائه مطالب به دانش آموزان نسل امروزی بپردازد. منش و شخصیت عالی و فرهیختگی، ادب و متانت و متخلق شدن به اخلاق و فضائل انسانی از دیگر ویژگی های برجسته یک معلم شایسته و فکور و در طراز اسلام و انقلاب و ایران می باشد.

وی به تبیین مراحل اجرای این دوره آموزشی پرداخت و افزود: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، بنا بر این گذاشتند که از دانش آموختگان شایسته سایر دانشگاه ها بهره بگیرند و فرض قریب به یقین آنها بر این است که شما دانش آموختگان در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی، اخلاقی و دینی به درجه ای از پختگی و کمال و نصاب لازم برای معلمی رسیده اید و فقط یک دوره یکساله برای آموزش مهارت های معلمی، روش ها و فنون تدریس و تجربیات معلمی می تواند شما را به بهترین معلم تبدیل کند.

مدیر امور پردیس های استان یزد، در پایان با توصیه به جدی گرفتن آزمون جامع، بر استفاده بهینه از این دوره آموزشی کوتاه مدت تاکید کرد.

در ادامه این نشست، علیرضا مصباح فر، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش در رابطه با مهارت های معلمی و برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان، به ارائه مطالب پرداخت.

وی با بیان اینکه پرسشگری تقوی ذهن است و لازمه آن جرات ورزی، خاطر نشان کرد: مهم ترین مهارت ارتباط شنیدن است و لازمه آن که بتوانیم بشنویم این است که به دانش آموزان روحیه پرسشگری را منتقل نماییم.

مصباح فر تصریح کرد: معلم بیش از آنکه علم و دانش خود را به دانش آموزان منتقل نماید باید هیجانش را انتقال دهد. هیجان کارگردان حوزه رفتار است و بخش مهم و تاثیرگذار حوزه تربیت؛ هر لحظه که دیدیم این هیجان در ما وجود ندارد و از معلمی لذت نمی بریم اول به نفع خودمان، سپس به نفع دانش آموزان این حرفه را رها کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش، با توصیه به مهارت آموزان به تعامل خوب با استادان و ارتقای مهارت های معلمی در این دوره آموزشی، تاکید و اظهار کرد: شروع کار شما در مهرماه منوط به موفقیت در آزمون جامعی است که در پایان این دوره از شما خواهند گرفت. آزمونی که تعیین تکلیف و ادامه مسیر به کارگیری شما است.

شایان ذکر است پاسخ به پرسش های مهارت آموزان از سوی مسئولان پایان بخش این مراسم بود.