Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در هشتمین اجلاس سراسری معاونان مطرح کرد:

آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری آزمون استخدامی

دکتر غلامرضا کیانی، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در هشتمین اجلاس سراسری معاونان پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان به برخی از اولویت های دانشگاه اشاره کرد و گفت: براساس اولویت ها و با توجه به سند راهبردی دانشگاه برنامه های عملیاتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه سرپرست دانشگاه برای هر یک از معاونت ها وقت مفصلی در تدوین برنامه ها گذاشته است، افزود: برنامه عملیاتی هر حوزه تصویب و به عنوان سند ابلاغ شده است و در این برنامه ها میزان اعتبارات مورد نیاز نیز مشخص  است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهم اقدامات در حوزه نظارت، تصریح کرد: ارتقای بهره فناورانه نظارت و ارزیابی، ممیزی کیفیت و تعالی دانشگاه، پایش و ارزیابی کیفیت دانشگاه، ارزیابی کیفیت برنامه های توانمند سازی منابع انسانی و مستند سازی و... از اهم برنامه های این حوزه است.

وی به اقدامات بخش بالندگی اشاره کرد و در ادامه ساماندهی و به روز رسانی سامانه جامع بالندگی، مدیریت و اجرای دوره های توانمند سازی ویژه اعضای هیات علمی، ایجاد فرصت برای کادر دانش، مستند سازی و اطلاع رسانی و توسعه منابع یادگیری، تولید و انتشار 12 شماره نامه بالندگی و... را بخشی از اقدامات صورت گرفته مدیریت بالندگی دانشگاه برشمرد.

دکتر کیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در رتبه بندی هدف، باید نقاط قوت را تقویت و ضعف ها را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنیم، تصریح کرد: باید سنجش رضایتمندی از دانشجویان را انجام دهیم.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در خصوص ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای معلمی(اصلح) گفت: براساس زمان بندی آزمون اصلح سال 96، از 10 مرداد بارگذاری چارچوب های سنجش، تا 15 مرداد معرفی منابع پیشنهادی، 30 مرداد تعیین حوزه های آزمون، 21 شهریور برگزاری آزمون و 25 شهریور نیز اعلام نتایج خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری آزمون اصلح، عنوان کرد: برگزاری این آزمون، صیانت از آموزش و پرورش از نظر صلاحیت های حرفه ای معلمان بدو ورود، پاسخگو نمودن دانشگاه فرهنگیان در قبال کیفیت خروجی های آن، فراهم نمودن شواهد ناظر به اثر بخشی برنامه درسی رسمی و غیر رسمی دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی مأموریت گرا است.

دکتر کیانی اضافه کرد: چارچوب های سنجش ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای با هدف سنجش دستیابی دانش آموختگان دانشگاه به شایستگی های لازم برای ایفای نقش معلمی طراحی شده است.

وی در تشریح برنامه های دوره مهارت آموزان افزود: برنامه درسی این دوره شامل دو پودمان است که به صورت واحدهای نظری، عملی، کارگاهی و کارآموزی ارائه می شود.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برای سنجش اصلح 4 مؤلفه پیش بینی شده است، تأکید کرد: در مؤلفه کتبی دانشی، دانش مورد نیاز برای ورود به حرفه معلمی از طریق آزمون کتبی سنجیده می شود.

وی تصریح کرد: در دومین مؤلفه که آزمون کتبی و عملکردی است، مهارت مورد نیاز برای ورود به حرفه معلمی از طریق آزمون عملکردی و به صورت کتبی طی پودمان دوم سنجیده می شود.

دکتر کیانی سومین بخش از برنامه های مهارت آموزان را تدریس عملی دانست و گفت: به منظور آگاهی از کسب صلاحیت های مورد نیاز، لازم است نحوه عمل مهارت آموزان در جریان تدریس، مورد مشاهده و قضاوت قرار گیرد و برای این منظور طی پودمان دوم و از طریق کارآموزی این بخش ارزشیابی می شود.

وی ادامه داد: مؤلفه چهارم فرهنگی است که میزان مشارکت جویی و اثرگذاری فرهنگی، دینی و اجتماعی و درک و تفسیر فرد از این تعامل در این بخش ارزیابی می شود و مهارت آموز لازم است در مواجهه با موقعیت های تربیتی، گزارش روایت پژوهانه خود را ارائه کند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان حد نصاب هر مؤلفه را 65 برشمرد و تصریح کرد: حد نصاب امتیاز لازم برای کسب صلاحیت حرفه ای 65 درصد امتیاز هر مؤلفه و در کل 650 امتیاز است.