در روز پایانی از هشتمین اجلاس معاونان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشکاه فرهنگیان برگزار شد:
تبیین برنامه های ادارات کل معاونت فرهنگی و اجتماعی و پرسش و پاسخ پیرامون این برنامه ها
مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه در هشتمین نشست مشترک معاونان فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهبد مقصودی همدان برگزار شد، ضمن تشریح رویکردها و برنامه های فرهنگی دانشگاه در سال 96 به آسیب شناسی این فعالیتها در دانشگاه پرداخت.
کیا ضمن تاکید بر لزوم ایجاد وحدت مفهومی درباره تربیت و نقش معلم در این باره به ضرورت تبیین مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی نظری آن برای برنامه ریزان و مجریان امور فرهنگی در سراسر کشور پرداخت.
مدیر کل فرهنگی دانشگاه ادامه داد ایجاد سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی( سجفا) برای ثبت و هدایت و ارزیابی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سطح دانشجویان، پردیسها و مراکز و همچنین اساتید و کارکنان راه اندازی و فعال شده و بزودی ابعاد تازه ای آن برای تعمیق فعالیتهای فرهنگی به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین ضمن اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی معاونت از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی و اجتماعی و هنری دانشجو معلمان در دهه دوم شهریور ماه خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور حدود 1200 دانشجو معلم دختر و پسر در 52 رشته و 7 گروه و رشته انفرادی و جمعی برگزار میشود.
ترویج فعالیتهای قرآنی، توجه به زیباسازی و با نشاط سازی فضاها با استفاده از مضامین فرهنگی، تولیدات فرهنگی متعدد و حضور فعال دانشجو معلمان در هفدهمین جشنواره پرسش مهر و چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم رشد از دیگر برنامه ها و فعالیتهای این حوزه است که تاکنون نتایج درخشانی نیز در پی داشته است.
کیا همچنین ضمن تقدیر از تلاش همکاران و حضور درخشان دانشگاه فرهنگیان در سی و یکمین جشنواره بین المللی قرآن کریم ادامه داد که کسب افتخار بسیار فراتر از انتظار در این جشنواره، مبین توجه ویژه مسوولان دانشگاه به این نوع فعالیتهاست و امید است با همت همکاران سازمان مرکزی و کارشناسان و مسولان فرهنگی در استانها و پردیسها در سال آینده نیز شاهد تکرار و اعتلای بیشتر فعالیتهای قرآنی و فرهنگی و هنری در این دانشگاه باشیم.
در پایان این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمین عابدی معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران کل دیگر ادارات معاونت فرهنگی و اجتماعی همراه بود به سوالات معاونان فرهنگی و پژوهشی و آموزشی نیز پاسخ داده شد و پیشنهادهای اجرایی شرکت کنندگان برای بهبود برنامه های آتی نیز بررسی گردید.