Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در پی بازگشت دانشجو معلمان اعزامی دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه مالایا انجام شد:

دیدار معاون دانشجویی دانشگاه با دانشجو معلمان

در پی بازگشت دانشجو معلمان اعزامی  دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه مالایا، مالزی در چارچوب تبادل کوتاه مدت دانشجو و بررسی تجربه تربیت معلمی در این کشور، دکتر علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با حضور در جمع آنان از نزدیک در جریان جزییاتِ تجربیات و دستاوردهای دانشجویان در این سفر چند روزه قرار گرفت.

در این دیدار دکتر علی نژاد ضمن خیر مقدم  و تبریک میلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختران در خصوص دستاوردها و ویژگی های قوت و ضعف دانشگاه فرهنگیان نسبت به دانشگاه تربیت معلم مالایا با دانشجویان به بحث و گفتگو پرداخت.

وی ضمن تبریک ویژه به سرپرست دانشگاه فرهنگیان و دانشجومعلمان برای موفقیت و کسب تجارب ارزنده در سفر به مالزی خاطر نشان کرد: همواره ایده و نظر  سرپرست و معاونت های دانشگاه بر این بوده است که علاوه بر پرورش معلم علمی و فنی به مانند دیگر دانشگاه های کشور و جهان، اهتمام ویژه ای در رشد دانشجو معلمان در تمامی ابعاد و داشتن ایده و نظر داشته باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه با اشاره بر درخشش دانشجو معلمان دختر و پسر در المپیاد های ورزش همگانی بر دید وسیع و حضور دانشجویان در تمام ابعاد برای کسب شایستگی های معلمی تاکید کرد.

وی سیاست معاونت های دانشگاه فرهنگیان را در برگزاری نشست ها و مسابقات در استان هایی متعدد و مختلف کشور برشمرد و گفت: بر این اساس دانشجو معلمان می توانند با آداب و رسوم، فرهنگ و امکانات استان های مختلف آشنا می شوند و از تجارب یکدیگر بهرمند شوند.

دکتر علی نژاد با اشاره به دانشجو معلمان به عنوان سفیران شایسته دانشگاه در مالزی و حامل تجربیات مفید، افزود: با بازدید و بررسی تربیت معلم در کشور های دیگر، می توان علاوه بر آگاهی از مزیت های دانشگاه فرهنگیان کشور، تجارب و امتیازات سایر دانشگاه ها را به داخل انتقال داد.

وی با اشاره به اهمیت بین المللی کردن دانشگاه و تبادل علمی دانشجویان با دانشگاه های تربیت معلم دیگر کشورها، تغییر نگرش را بزرگترین دستاورد این سفر عنوان کرد.

معاون دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود  بر لزوم آشنایی با ویژگی ها و بررسی تطبیقی دیگر مراکز تربیت معلم برای بهره گیری در فرایند رشد و توسعه دانشگاه تاکید کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: کشورهای دیگر نیز به عنوان کشورهای هدف برای بررسی و بازدید تربیت معلم قرار گیرند.

در این نشست دانشجویان ضمن اشاره به رویکرد تطبیقی و دید انتقادی نسبت به کار تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه مالایا در بازدید ها به بیان ویژگی های دوره های تربیت معلم در دو کشور پرداختند.

دانشجویان " برنامه ریزی و داشتن ارتباط مستمر و مفید با اساتید در دوره های کارورزی دانشگاه فرهنگیان" را در مقایسه با دانشگاه مالایا به عنوان نقاط قوت و"شیوه ترکیب هنر و فن معلمی و استفاده از زبان بدن و حرکات در تدریس" را از ویژگی های مثبت دانشگاه مالایا برشمردند.

دانشجویان خاطر نشان کردند: در دانشگاه مالزی دانشجو معلمان پس از گذراندن یک دوره یکساله و کسب شایستگی و امتیاز لازم برای دوره 4 ساله تربیت معلمی پذیرش خواهند شد.

استفاده از رنگ ها و ایجاد محیط شاد و پر انرژی علاوه بر چینش میزهای کلاس به صورت میزگرد در مدارس و دانشگاه های مالزی از دیگر ویژگی ها مطرح شد بود.

همچنین مقایسه تجهیزات و امکانات خوابگاه ها و تعداد افراد حاضر در سراها از دیگر مواردی بود که دانشجویان به آن پرداختند.