Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

آغاز کلاس ها و برنامه ی درسی مهارت آموزان ماده 28 دانشگاه فرهنگیان اردبیل

طی مراسمی شنبه 31 تیر 96  دوره آموزشی مهارت آموزان ماده 28 در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل آغاز شد.

در این مراسم دکتر احمد نورمند سرپرست مدیریت امور پردیس های استان اردبیل، در نشستی توجیهی ـ معرفتی ضمن خوش آمدگویی به مهارت آموزان، به بیان مطالبی پیرامون ساختار دانشگاه فرهنگیان، نحوه ی تشکیل کلاس های درسی، دلایل و لزوم یادگیری فنون و مهارت های تدریس پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به محتوای ماده 28 دانشگاه فرهنگیان، کسب شایستگی های معلمی، تربیت معلم فکور، خلاق، متعهد و متخصص را هدف اصلی برنامه ی راهبردی دانشگاه دانست و گفت: هدف دانشگاه تأمین، تربیت و توانمندسازی نیروهای آموزش و پرورش و به تعبیری معلم به معنای واقعی است که در این راستا گام هایی برداشته شده است.

دکتر نورمند با اشاره به تلاش برای جذب نیروهای کارآمد و با تدبیر برای جبران کمبود معلّم در افق چندساله خاطر نشان کرد: این مستلزم ارائه ی برنامه ها و راهکارهای جدید است که در حال حاضر با شیوه های مختلف دانشجوپذیری در دانشگاه اجرا می شود.

 وی با  شیوه ی 4+1 را یکی از روش های تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: پذیرش مهارت آموزی  و آموزش آنان با دو پودمان نظری و عملی است که با ارزشیابی و ارزش گذاری کار و آموزه های آن ها در این جلسات و کلاس های درسی به صورت حضوری و مجازی میسر می شود.

مدیر امور پردیس های استان اردبیل استفاده از این روش را فرصتی برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها دانست تا با اجرای دوره های مهارت آموزی، معلمانی شایسته و در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی مان تربیت یابند، گرچه این دوره و این طرح شیوه ای تمام عیار نیست.

در پایان این مراسم، دکتر نورمند به سوالات مهارت آموزان در زمینه ی برنامه های آموزشی و مواد تدریس و چگونگی فرایند کار پاسخ گفت.