Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

نشست صمیمی و تخصصی تحلیل عملکرد واحد کارورزی در پردیس فاطمه الزهرا(س) آذربایجان شرقی برگزار شد

نشست صمیمی و تخصصی تحلیل عملکرد واحد کارورزی با حضور دکتر بدری مدیریت امور پردیس های استان آذربایجان شرقی، دکتر باقری سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س) و مدیران مدارس مجری در سالن کنفرانس پردیس فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

در این جلسه بدری ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و اعضای شرکت کننده در جلسه، به بیان اهمیت مسله کارورزی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: تربیت معلم فکور و کنشگر از اهداف این سند تحول می باشد و مزیت کارورزی جدید در این است که بر پایه نظریه های علمی استوار است که تاکید بر روایت پژوهی، اقدام پژوهی دارد. وی با بیان اینکه نقطه قوت کارورزی جدید، پیوند درس کارورزی با کلیه دروسی است خاطر نشان کرد: در برنامه های درسی جدید دانشگاه، که تحت عنوان شایستگی های تخصصی، تربیتی و عمومی از آن نام برده میشود؛ کارورزی نه به عنوان یک درس در کنار سایر دروس، بلکه به عنوان نقطه کانونی برنامه های درسی و مبنایی برای ارزیابی شایستگی های حرفه ای در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در سالهای آتی شاهد تداوم چنین نشستهای تخصصی به طور مستمر باشیم و از این طریق رسالت خویش را در ارتقای مهارتهای معلمی و شایستگی های حرفه ای به منظور تربیت معلم کنشگر فکور در تراز جمهوری اسلامی، به انجام برسانیم.

باقری سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س) در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیران مدارس مجری کارورزی، به اهمیت واحدهای کارورزی و نقش آن در توسعه مهارت های حرفه ای معلمان اشاره و تصریحر کرد: کارورزی نقطه عطف برنامه های درسی دانشگاه است.

وی در ادامه بیان کرد: موفقیت برنامه ی کارورزی به همت مدیران و معلم راهنما در مدرسه بستگی دارد و به طور یقین این تلاشها باعث ارتقاء منابع انسانی آموزش و پرورش می شود و به تحقق اهداف سند تحول کمک می کند.

در ادامه قرآنی، رئیس کارگروه کاروزی پردیس، به تشریح اهداف، محتوا و نحوه ارزشیابی برنامه درسی کارورزی پرداخته و نقش مدیران و معلمان راهنما در اجرا و ارزشیابی برنامه درسی  را بیان کرد.

در پایان کلیه مدیران  مدارس ومعلمان راهنما به بیان نقطه نظرات و پرسش های خود پرداخته و از طرف مسئولین پردیس به پرسش های آنان پاسخ دادند.

مدیران مدارس در بیان نظرات و پیشنهادات خودبه موارد ذیل اشاره نمودند:

  •  انگیزه بالای دانشجویان کارورزی و حضور دانشجو معلمان را موجب پویایی مدرسه عنوان کردند.
  • دوره کارورزی تعامل تجربه معلمان با سابقه و دانشجو معلمان فارغ التحصیل با علم روز می باشد.
  • شرکت دانشجومعلمان در همه ی برنامه های آموزشی و فرهنگی مدارس بخصوص ارائه طرح های اقدام پژوهی باعث بهبود عملکرد آموزشی مدارس می شود.
  • پایین بودن فاصله سنی دانشجو معلمان و دانش آموزان و امکان برقراری ارتباط موثر را فراهم می سازد و بسیاری از مشکلات دانش آموزان از این طریق شناسایی و حل می شود.

و بسیاری از نقاط مثبت و سازنده و شاخص های ویژه دانشجویان در این جلسه اشاره شد.

در خاتمه یکی از مدیران به نمایندگی  از طرف کلیه اعضاء حاضر در جلسه، از همه مسئولین ستادی و صف که توانسته اند با انجام تغییرات برنامه های آموزش کارورزی را تا این حد ارتقاء دهند تقدیر و تشکر کرده و  عنوان  نمود که با حضور دانشجومعلمان کارورزی می توان به آینده آموزش و پرورش امیدوار بود .